تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز در جفت ارز یورو – دلار آمریکا حرکت اصلاحی قیمت دوام چندانی نداشت و با اصلاح قیمت به بالای سطح مقاومت ۱٫۰۸۰۰ دوباره فروشندگان وارد بازار شدند و با تثبیت قیمت پایین سطح ۱٫۰۷۴۹ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته گذشته) اندیکاتورهای روزانه و هفتگی به ادامه حرکت نزولی اشاره دارند.

با توجه به سفارشات فروش در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۰۸۲۵ ، ۱٫۰۸۳۰ و ۱٫۰۸۵۰ احتمال حرکت کاهشی یورو تا رسیدن دوباره قیمت به نرخهای پایین سطح ۱٫۰۷۰۰ وجود دارد. سطح حمایت امروز بر روی نرخهای ۱٫۰۶۹۰ و ۱٫۰۶۸۵ تشکیل شده اند.

امروز در تقویم اقتصادی توجه بازار به آمار خرده فروشی ، قیمت تولیدکنندگان و آمار مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا برای دریافت اطلاعات بیشتر از سیاستهای پولی بانک مرکزی آمریکا معطوف خواهند ماند.

اظهارات روز گذشته خانم یلن ریس بانک فدرال رزرو آمریکا نکته خاصی در خصوص سیاست های پولی در برنداشت اما آقای استنلی فیشر معاون ریس بانک فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد تقویت دلار آمریکا مانعی در برابر افزایش نرخ بهره نخواهد بود و تاثیر آن بر میزان تورم در سال آینده کم تر خواهد شد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز سطح حمایت اولیه بر روی محدوده ۱۲۲٫۵۰ و ۱۲۲٫۲۰ قرار دارد و تثبیت قیمت بالای آن می تواند به صعود تا نرخ ۱۲۳٫۰۰ بیانجامد و پتانسیل صعود بیشتری را ایجاد نماید. در حرکت افزایشی، سطوح مقاومت به ترتیب بر روی نرخهای ۱۲۳٫۱۰ ، ۱۲۳٫۲۵ ، ۱۲۳٫۳۰ و ۱۲۳٫۵۰ قرار گرفته اند و مقاومتهای بعدی به ترتیب ۱۲۳٫۷۰ ، ۱۲۳٫۷۵ و ۱۲۴٫۰۰ دیده می شوند.

امروز در زوج یورو – ین ژاپن نیز انتظار داریم با رسیدن قیمت به محدوده مقاومت ۱۳۲٫۸۰ ، ۱۳۲٫۸۵ و ۱۳۳٫۰۰ معامله گران اقدام به فروش نمایند و روندی نزولی به سوی سطح ۱۳۱٫۵۰ و ۱۳۱٫۴۰ آغاز شود و سطح مقاومت بر روی منطقه ۱۳۲٫۸۰ تا ۱۳۳٫۰۰ قرار گرفته و مانع پیشروی یورو در مقابل ین ژاپن خواهد بود. از این رو هنوز هم روند نزولی یورو ادامه دارد و قیمت برای سقوط تا هدفهای ۱۳۱٫۵۰ و ۱۳۱٫۴۰ در تلاش است.

در سایر تحولات و در قیمت جهانی اونس طلا هر چند قیمت توانست مقداری از نزدیکی سطح حمایت ۱۰۷۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) اصلاح کند اما تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که احتمال فشار نزولی و تضعیف بیشتر اونس طلا وجود دارد. رویدادهای فاندامنتال می تواند موجب تسریع در روند نزولی و سقوط قیمت اونس طلا به هدفهای پایین تری گردد.

برای هفته آینده چنانچه سطح حمایت ۱۰۷۶ با قدرت شکسته شود و کندل روزانه پایین این سطح بسته شود فرصتهای مناسبی برای ورود مجدد فروشندگان با هدف ۱۰۴۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) ایجاد می کند که در نمودار پایین مشاهده می کنید و اندیکاتورهای روزانه و هفتگی به ادامه حرکت کاهشی قیمت اونس طلا اشاره می کند.

نتیجه آن سقوط شدید و سریع اونس طلا خواهد بود که احتمال تشکیل یک روند میان مدت نزولی برای آن را به سوی سطح ۱۰۱۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) به همراه دارد و سطح مقاومت اصلی قیمت بر روی ۱۱۰۳ قرار دارد که بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا