تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود در اطراف یکی از سطوح مقاومت ۱۰۹۸ ، ۱۱۰۰ یا سطح رزیستنس و مقاومت مستحکم ۱۱۰۳ پایان دهد و دوباره در مسیر کاهشی قرار گیرد بدین جهت، شانس عبور قیمت از این سطوح مقاومت ضعیف است.

حرکت اصلاحی که امروز با باز شدن بازار از سطح ۱۰۸۳ به بالای سطح مقاومت ۱۰۹۲ اتفاق افتاده در واکنش به خبر حمله تروریستی داعش به فرانسه بوده است که انتظار داریم این حرکت اصلاحی بزودی به سقف خود برسد و مجدد فروشندگان در نزدیکی سطوح مقاومت وارد بازار خواهند شد.

از آنجایی که سطوح مقاومت ۱۰۹۸ تا ۱۱۰۳ منطقه مقاومت مستحکمی است پیش بینی می کنیم این منطقه مقاومت سرسختانه از ادامه بیشتر حرکت اصلاحی جلوگیری کند و توانایی استحکام محدوده مقاومت ۱۰۹۸ و ۱۱۰۳ می تواند دوباره منجر به سقوط بیشتر تا نرخ ۱۰۸۳ و پس از آن سطح ۱۰۷۶ گردد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت ۱۰۷۶ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) به این سو تشکیل شده است که موقتا باعث اصلاح قیمت شده است که انتظار داریم این حرکت اصلاحی در حوالی یکی از سطوح مقاومت ۱۰۹۸ ،۱۱۰۰ و ۱۱۰۳ پایان یابد که در چارت پایین سطح مقاومت ۱۱۰۳ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی دیده می شود.

به باور ما با توجه به اینکه قیمت اونس طلا هنوز در موج نزولی بزرگ C به سوی سطح ۱۰۴۸ قرار دارد، تا زمانیکه قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۱۰۳ قرار نگیرد، احتمال ادامه حرکت صعودی چندان زیاد نیست و حرکت اخیر قیمت از سطح ۱۰۷۶ بیانگر آن است که حرکت اصلاحی دوام چندانی نخواهد داشت و انتظار داریم در نزدیکی سطوح مقاومت فرصتهای جدیدی برای ورود معامله گران به فروش ایجاد شود.

در هفته جاری صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) از نشست پیشین در روز چهارشنبه منتشر می شود و از آنجاییکه می تواند موضع بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را مشخص نماید، برای اونس طلا بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

در حال حاضر نیز نظر سنجیها حکایت از آن دارد که حدود ۷۰ درصد از فعالان بازار اعتقاد به افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر را دارند و بنابراین اگر نرخ بهره افزایش یابد، احتمال کاهش قیمت جهانی اونس طلا در موج نزولی C به سوی سطح ۱۰۴۸ وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا