تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود که از سطح ۴۰٫۲۲ دلار/بشکه شروع شده در حوالی سطوح مقاومت ۴۱٫۲۹ یا ۴۱٫۹۵ پایان دهد و دوباره به سوی سطوح ۴۰٫۲۲ و ۴۰٫۰۲ کاهش یابد که این حرکت را بررسی الگوی الیوت ویو و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می فرمائید به باور ما موج نزولی قیمت از سطح ۴۴٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۰ نوامبر) در قالب پنج موج تشکیل شده است و تا کنون سه موج اول آن کامل شده است و ظاهرا بازار نیز چنین کرده و افزایش قیمت از سطح ۴۰٫۲۲ نیز به همین دلیل و در واکنش به خبر حمله تروریستی داعش به فرانسه بوده است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال موج چهارم یعنی موج ۴ به احتمال زیاد در حوالی بین سطوح مقاومت ۴۱٫۲۹ و ۴۱٫۹۵ به پیک و سقف خود خواهد رسید و پس از آن می بایست منتظر موج نزولی ۵ به سوی سطح ۴۰٫۰۲ باشیم که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی قرار دارد که از موج نزولی c از سطح ۴۸٫۳۶ (بالاترین سطح روز ۳ نوامبر) تشکیل شده است.

بدین جهت اگر قیمت نفت قادر به عبور از محدوده مقاومت ۴۱٫۲۹ و ۴۱٫۹۵ نباشد در این صورت، فروشندگان نفت احتمالاً فرصتهای مناسبی را برای ورود به پوزیشن فروش با هدفهای ۴۰٫۲۲ و ۴۰٫۰۲ بدست خواهند آورد و اگر سطح حمایت ۴۰٫۰۲ نیز شکسته شود تاییدی بر استمرار حرکت نزولی به ترتیب به سوی سطوح ۳۸٫۸۰ و ۳۷٫۷۵ خواهد بود.

بنابراین قیمت نفت نیز اگرچه گاه و بیگاه نفسی می کشد اما همچنان در منطقه منفی قرار دارد و با توجه به اینکه حرکت اصلاحی اخیر که از سطح ۴۰٫۲۲ در واکنش به حملات تروریستی داعش به فرانسه رخ داده است ناپایدار و زودگذر است، فضای بازار همانند روزهای گذشته است و ما در یک روند نزولی برای قیمت نفت به سوی سطوح ۴۰٫۲۲ ، ۴۰٫۰۲ دلار/بشکه قرار داریم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به حرکت اصلاحی اخیر خود که از سطح ۴۴٫۴۹ دلار/بشکه شروع شده است در حوالی یا زیر سطح مقاومت ۴۵٫۷۱ پایان دهد و دوباره به سوی سطح حمایت ۴۳٫۷۴ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این موج اصلاحی در قالب موج ۴ صورت گرفته است که یکی از موجهای موج بزرگتر C است و بررسی سطوح فیبوناچی از این موج نزولی C سطح حمایت ۴۳٫۷۴ را نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی دیده می شود و همین برخورد قیمت نفت برنت به سطح ۴۳٫۷۴ باعث همین اصلاح قیمت در واکنش به حملات تروریستی داعش به فرانسه گردیده است.

به اعتقاد ما موج اصلاحی ۴ در حوالی یا زیر سطح مقاومت ۴۵٫۷۱ پایان خواهد یافت و بعد از آن باید منتظر ریزش قیمت در موج نزولی ۵ باشیم که می تواند هدفهای نزولی ۴۳٫۷۴ و ۴۲٫۵۲ را نشانه بگیرد که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی دیده می شوند.

اکنون امروز با نگاهی به چارت نفت برنت درصدد یافتن فرصتهای مجدد برای فروش هستیم و به یاد داشته باشیم که روند میان مدت همچنان نزولی است و این احتمال وجود دارد که در پایین سطح مقاومت ۴۵٫۷۱ شاهد شکل گیری موج جدید نزولی با هدف ۴۳٫۷۴ دلار/بشکه باشیم که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت