تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل قبلی همچنان معتبر است و همانطور که قبلا نیز بدان اشاره کردیم انتظار داریم هدف نزولی ۴۷۴۶ دلار/تن را لمس کند که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۴۸۲۳ در نمودار پایین تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۴۰٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) تشکیل شده است. به همین دلیل بازگشت قیمت مس به پایین محدوده ۴۸۲۳ فرصتهای جدیدی برای فروش را فراهم می آورد زیرا فروشندگان جدیدی در این سطح نسبت به گرفتن پوزیشن فروش خود با هدفهای اشاره شده در نمودار پایین اقدام خواهند کرد.

به اعتقاد ما این موج نزولی دیر یا زود تا سطح ۴۴۹۸ ریزش خواهد کرد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی می باشد که این سطح مماس با برخورد قیمت به خط روند نزولی رسم شده به موازات خط روند بالایی الگوی گوه (wedge) است.

در حرکت اصلاحی نیز تنها افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۴۸۳۵ نشاندهنده آن خواهد بود که شکست اخیر سطح ۴۸۲۳ شکست غلط (false break) بوده و قیمت مس می تواند به سوی سطح ۴۸۹۴ دست یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی قرار دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

از این رو ممکن است معامله گران روزانه مس تمایل به ادامه حرکت کاهشی داشته باشند و شکسته شدن سطح حمایت ۴۷۴۶ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) روند نزولی جدید قیمت تا سطوح ۴۶۲۲ و ۴۵۶۰ و پس از آن سطح ۴۴۹۸ دلار/تن شکل گیرد که در نمودار پایین این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی ، ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال قیمت نامشخص است زیرا قیمت هنوز موفق به شکست سطح حمایت ۱۴۸۸ دلار/تن نشده است. انتظار می رود فروشندگان کوتاه مدت با رسیدن قیمت به پایین سطح حمایت فرصت مناسب و مطمئن برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی در سطح ۱۴۸۸ بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ از موج نزولی از سطح ۱۶۴۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تشکیل شده است و در صورت شکست آن در چنین وضعیتی فروشندگان آلومینیم با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۴۸۸ با قدرت شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۱۴۶۱ می شود که در صورت کاهش قیمت به سطح ۱۴۸۲ بیشتر تایید خواهد شد. در صورتیکه قیمت آلومینیم آلیاژی بالای سطح حمایت ۱۴۸۸ تثبیت شود احتمال اصلاح مجدد به سوی سطح ۱۵۳۲ وجود دارد.

در قیمت آلومینیم سطح حمایت ۱۴۸۸ سرنوشت قیمت را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این خط، حرکت نزولی آلومینیم با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و در غیر این صورت، این سطح سکوی یک حرکت اصلاحی دیگر به سوی سطح ۱۵۳۲ دلار/تن را تشکیل خواهد داد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم