تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری سطح مقاومت ۹۹٫۳۲۷ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۰۰٫۲۷ افزایش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۳ تایید کرده است.

به باور ما این موج سومین موج و قوی ترین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۹۲٫۶۲۱ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است و هر چند قیمت در برخورد به سطح مقاومت ۹۹٫۳۲۷ مقداری اصلاح کرده است اما پیش بینی می کنیم این حرکت اصلاحی در حوالی سطح حمایت ۹۸٫۳۸۴ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) پایان یابد که می تواند شروعی برای حرکت افزایشی فراهم آید.

به باور ما این موج افزایشی ۳ مجدد از سرگرفته شده است و می تواند تا هدف ۱۰۰٫۲۷ صعود کند که برای این هفته تقاضای خرید دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی را به همراه دارد. لازم به ذکر است برای اینکه از شکست سطح مقاومت ۹۹٫۳۲۷ مطمئن شویم لازم است که قیمت تا سطح ۹۹٫۵۰ افزایش یابد.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۹۸٫۳۸۴ و تثبیت کندل روزانه پایین آن منجر به اصلاح قیمت به سطح ۹۷٫۸۰۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود که این سناریو کمی ضعیف است و بنابراین محتمل ترین سناریوی موجود آن است که قیمت از سطح مقاومت ۹۹٫۳۲۷ با قدرت عبور کند و تا سطح ۱۰۰٫۲۷ تقویت شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

در سایر تحولات و از منظر تحلیل فاندامنتال آغاز حرکت بازار در هفته جدید با انتشار خبر حمله تروریستی روز جمعه داعش در فرانسه به سقوط یورو به کمترین نرخهای ۷ ماهه گذشته انجامید و در این هیاهو دلار آمریکا بود که پیروزمندانه در بازار افزایش یافت. از سوی دیگر معامله گران برای تعیین جهت حرکت یورو در مقابل دلار آمریکا، به اختلاف نرخ بهره ایالات متحده و منطقه یورو توجه دارند که می تواند به کاهش یورو بیانجامد.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا فروشندگان روزانه در سطوح مقاومت ۱٫۰۷۶۰ ، ۱٫۰۷۷۵ و ۱٫۰۷۸۰ و پس از آن سطح ۱٫۰۸۰۰ مجدداً وارد بازار خواهند شد و برای امروز این محدوده فرصت مناسبی برای فروشندگان با تارگت های احتمالی ۱٫۰۷۰۰ ، ۱٫۰۶۸۵ ، ۱٫۰۶۸۰ ، ۱٫۰۶۶۰ و ۱٫۰۶۵۰ خواهند بود.

در تقویم اقتصادی امروز خبر خاصی دیده نمی شود و بدین جهت انتظار نمی رود معامله گران تا پیش از خبرهای مهم فردا و روز چهارشنبه اقدام به گرفتن پوزیشن های بزرگ نمایند. اخبار این هفته بصورت سنتی همواره بر بازار تاثیر گذار بود و در این مقطع به خصوص نیز مهم ارزیابی می شوند.

فردا شاخص بهای مصرف کننده آمریکا (CPI) یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در شناخت میزان تورم است که بانک فدرال رزرو آمریکا در تعیین سیاستهای نرخ بهره خود توجه دقیقی به آن دارد. روز چهارشنبه نیز مهمترین خبر بازار انتشار صورتجلسه FOMC است و به احتمال زیاد در این گزارش نیز توضیحات بیشتری در خصوص افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه دسامبر داده شود و اطلاعات بیشتری منتشر گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا