تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند از سطح حمایت ۱۰۷۶ و ۱۰۷۴ عبور کند و سیگنال فروش دیگری صادر کند. حوادث تروریستی فرانسه دیگر مورد توجه بازار نیست و سطح ۱۰۹۸ که دیروز در واکنش به این خبر زده شد سقف قیمت برای اونس طلا محسوب می شود.

آنچه برای بازار مهم است بازگشت مجدد توجهات بازار به مساله افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر است از این رو هر چقدر به جلسه ماه دسامبر بانک مرکزی آمریکا نزدیک تر می شویم احتمال سقوط بیشتر اونس طلا چندان بعید نخواهد بود. از آنجاییکه همه بر ادامه حرکت نزولی اونس طلا متفق القول هستند، می بایست در انتظار شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۷۶ و ۱۰۷۴ باشیم.

اندیکاتورهای روزانه نشان می دهند که قیمت در آستانه شکست سطح حمایت ۱۰۷۶ قرار دارد و در نمودار قیمت نیز احتمال شکست این سطح دیده می شود. به همین خاطر می توان در پایین سطوح ۱۰۷۶ و ۱۰۷۴ اقدام به فروش مجدد با تارگت ۱۰۴۸ کرد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است سطح حمایت ۱۰۷۶ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی دیده می شود و اگر این سطح با قدرت شکسته شود و قیمت آن به پایین سطح ۱۰۷۴ برسد سیگنال فروش به سوی سطح ۱۰۴۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) صادر خواهد کرد.

امروز آمار قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار می رود در دوره ماهیانه (اکتبر) به میزان %۰٫۲+ و در دوره سالانه (اکتبر) به میزان %۱٫۹+ اعلام شوند. آمار تولیدات صنعتی آمریکا در ماه اکتبر نیز ساعت ۱۷:۴۵ به وقت تهران اعلام می شود. فردا شب نیز صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) منتشر می شود که برای اونس طلا بسیار حائز اهمیت است.

در حال حاضر، جو روانی بازار پس از اظهارات اخیر مسولان بانک مرکزی آمریکا در انتظار یافتن نشانه هایی از افزایش تورم است و در صورت تایید این موضوع، احتمال شروع دور جدیدی از سقوط اونس طلا بعید نخواهد بود. بنابراین در حال حاضر روند نزولی اونس طلا به سوی پایین ترین نرخهای ۵ ساله گذشته همچنان ادامه دارد.

موضوعاتی از جمله گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر، افزایش ایندکس دلار آمریکا به بالاترین سطح ۷ ماهه گذشته ، فروش طلا توسط صندوق جهانی اسپایدر و کاهش تقاضا از سوی مصرف کنندگان بزرگ جهان (چین و هند) همه و همه نشان می دهند که اونس طلا در همین مسیر نزولی باقی خواهد ماند و شکسته شدن سطوح ۱۰۷۶ و ۱۰۷۴ اکنون هدف ۱۰۴۸ را نمایان ساخته است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا