تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۱٫۹۸ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۴۳٫۱۷ افزایش یابد که این حرکت را کف مهم قیمت که روز گذشته در اطراف سطح ۴۰٫۰۶ ساخته شد تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود به باور ما حرکت کاهشی قیمت که از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) شکل گرفته است یک الگوی زیگزاگی شکل را بوجود آورده که از سه موج تشکیل شده است که موج سوم یعنی موج c و موج اول یعنی موج a از نظر طولی با هم برابر هستند.

این سه موج با همدیگر یک موج بزرگتر B را ساخته اند که دومین موج از چرخه سه موجی بزرگی است که از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) شکل گرفته است. براساس این سناریو قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج افزایشی C قرار خواهد گرفت و در میان مدت تا سطوح بالای ۵۰٫۹۲ افزایش خواهد یافت.

براساس بررسی سطوح فیبوناچی سطح مقاومت اولیه بر روی سطح ۴۱٫۹۸ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد دیده می شود که موقتا مانع از پیشروی قیمت به سوی سطح ۴۳٫۱۷ شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی وجود دارد.

در حرکت نزولی سطح حمایت اولیه بر روی سطح ۴۰٫۹۸ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) و پس از آن سطح پیوت ۴۰٫۷۵ دیده می شود. بنابراین برای امروز اکنون انتظار می رود با توجه به رشد بازارهای سهام بین الملل تا زمانیکه قیمت بالای سطوح حمایت ۴۰٫۷۵ و ۴۰٫۰۶ و ۴۰٫۰۲ تثبیت شده است، پوزیشن خرید جدید در محدوده نرخهای بالای سطح ۴۲٫۲۲ (بالاترین سطح روز گذشته) تشکیل شود.

بنابراین برای امروز بسته شدن کندل دو ساعته قیمت در بالای سطوح ۴۱٫۹۸ و ۴۲٫۲۲ این احتمال را تقویت می کند که قیمت نفت تا سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۴۳٫۱۷ دلار/بشکه افزایش خواهد یافت که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۴٫۸۸ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۴۵٫۹۴ افزایش یابد و این حرکت را تکمیل شدن موج نزولی از سطح ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این روند نزولی در قالب سه موج a , b , c تشکیل شده است و براساس بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از نظر طولی سومین موج یعنی c برابر با طول موج اول یعنی موج a بوده است که این حالت از امواج الگوی زیگزاگی شکل را بوجود آورده است.

در چارت پایین کاملا مشخص است که این سه موج یک موج بزرگ B را ساخته است که دومین موج از چرخه سه موجی بزرگ از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است.

به اعتقاد ما موج افزایشی روز گذشته قیمت نفت از سطح ۴۳٫۱۵ (پایین ترین سطح روز ۱۶ نوامبر) در قالب موج افزایشی C تشکیل شده است که می تواند در میان مدت قیمت نفت را تا سطح ۵۴٫۹۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) بالا بکشاند و ممکن است به بالای این سطح برسد.

در نمودار پایین اولین سطح مقاومت بر روی ۴۴٫۸۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) وجود دارد که موقتا مانع از پیشروی و افزایش به سوی سطح ۴۵٫۹۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شده است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۴۳٫۹۸ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) است.

در هر صورت برای امروز شکسته شدن سطوح مقاومت ۴۴٫۸۸ و ۴۵٫۱۵ و تثبیت قیمت در بالای این سطوح می تواند به منزله افزایش قیمت به سطح ۴۵٫۹۴ دلار/بشکه تلقی شود که می تواند فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید فراهم آورد که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت