تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۶۲۳ دلار/تن ریزش کند که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۴۷۴۶ تایید کرده است و اکنون تمرکز ما استمرار حرکت نزولی مس است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۳ تشکیل شده است که سومین موج از چرخه پنج موجی می باشد که از سطح ۵۴۴۰٫۵۰ (بالاترین سطح ۱۷ سپتامبر) شکل گرفته است.

همانطور که قبلا نیز بدان اشاره کردیم این موج نزولی ۳ از پتانسیل خوبی برای ریزش تا سطح ۴۴۹۸ برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و خط روند به موازات خط روند بالایی از الگوی گوه (wedge) می باشد که دیروز بدان اشاره کردیم.

با این حال هدف واقع بینانه نزولی قیمت سطح ۴۶۲۲ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی دیده می شود و چنانچه این سطح هم شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۴۵۶۰ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) می شود. هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۷۴۶ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می باشد.

بنابراین هنوز هم روند نزولی مس پایدار است و همچنان پوزیشن های فروش باقی خواهند ماند و در کوتاه مدت انتظار سقوط قیمت به ترتیب به سوی سطوح ۴۶۲۲ و ۴۵۶۰ دلار/تن وجود دارد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۴۶۲ دلار/تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۴۴۵ کاهش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی (c) تایید کرده است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی (c) از سطح ۱۶۴۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) قرار دارد و برای امروز احتمال شکست این سطح محتمل است. از آنجایی که قیمت آلومینیم آلیاژی دوباره به این سطح حمایت ۱۴۶۱ نزدیک شده است از این رو می توان گفت هنوز موج نزولی (c) تکمیل نشده است.

خط روند نزولی رسم شده از نقاط مماس با سطح ۱۵۴۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۸ سپتامبر) و ۱۴۶۰ (پایین ترین سطح روز ۲۸ اکتبر) هدف نزولی قیمت را در سطح ۱۴۱۸ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) نشان می دهد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۱۴۸۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود.

از این رو برای امروز قویا تصوّر می شود که حرکت بعدی نزولی باشد و در همین راستا، تایید شکسته شدن سطح حمایت ۱۴۶۱ می توان محرّکی برای شروع حرکت نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب تا سطوح ۱۴۴۴ و ۱۴۱۸ دلار/تن باشد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم