تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا همچنان ترجیح می دهیم که همراستا با حرکت نزولی، به فروش یورو ادامه دهیم و با توجه به واگرایی بوجود آمده در سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا و اروپا دیر یا زود احتمال شکست سطح ۱٫۰۶۲۴ (پایین ترین سطح روز ۱۶ آوریل) وجود دارد.

از این رو می بایست در انتظار فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش یورو به ترتیب در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۰۷۰۰ ، ۱٫۰۷۱۰ و پس از آن سطوح ۱٫۰۷۳۰ و در ادامه سطوح ۱٫۰۷۶۵ و ۱٫۰۷۷۰ باشیم و می توان انتظار ادامه حرکت نزولی به سوی سطوح ۱٫۰۶۵۰ ، ۱٫۰۶۲۵ ، ۱٫۰۶۲۰ و ۱٫۰۶۰۰ را داشت.

برای هفته جاری تثبیت قیمت در زیر سطح ۱٫۰۶۰۰ موجب تشدید حرکت نزولی این زوج ارز به سوی پایین ترین سطح سال ۲۰۱۵ یعنی سطح ۱٫۰۴۵۶ خواهد شد. انتظار می رود بازار به موضوع اختلاف میزان نرخ بهره EUR/USD توجه بیشتری کند و با توجه به بالا بودن میزان اختلاف نرخ بهره آمریکا با اروپا ، فشارهای نزولی بر یورو بیشتر و بیشتر گردد.

فردا صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا (FOMC) منتشر می شود و اطلاعات بیشتری در زمینه احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر در اختیار بازار قرار خواهد گرفت. در اروپا نیز این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی اروپا در ماه دسامبر به برنامه استمرار سیاستهای پولی فعلی و برنامه سیاست های انبساطی کمّی (QE) چراغ سبز نشان دهد که در این صورت، می باید به انتظار تضعیف بیشتر یورو بود.

امروز در زوج ارز پوند – دلار آمریکا با توجه به اینکه سطوح مقاومت ۱٫۵۲۵۰ ، ۱٫۵۲۶۰ و ۱٫۵۲۷۰ مقاومت بسیار مستحکمی خواهند بود، انتظار می رود که فروشندگان از این نقطه وارد بازار شوند. در حرکت صعودی، سطح مقاومت اولیه نرخ ۱٫۵۲۸۰ و پس از آن سطوح ۱٫۵۲۸۵ و ۱٫۵۳۰۰ هستند و راه را برای سقوط بیشتر تا نرخهای ۱٫۵۱۵۰ ، ۱٫۵۱۲۵ ، ۱٫۵۱۲۰ و پایین تر یعنی سطح ۱٫۵۱۰۰ هموار کند.

امروز در انگلیس آمار قیمت مصرف کنندگان (CPI) در ماه اکتبر برای دومین ماه متوالی رشد منفی را تجربه کرد که بی سابقه است اما آمار خالص قیمت مصرف کنندگان در مقیاس سالانه به %۱٫۱ افزایش یافت که کمی بالاتر از حد پیش بینی بازار %۱٫۰۰ بود.

همچنان بر این باوریم که امروز در نزدیکی محدوده ۱٫۵۲۵۰ و ۱٫۵۲۷۰ پس از آن سطوح ۱٫۵۲۸۰ ، ۱٫۵۲۸۵ و ۱٫۵۳۰۰ فرصتی مناسب برای ورود به پوزیشن فروش پوند با حد تارگت ۱٫۵۱۵۰ ، ۱٫۵۱۲۵ ، ۱٫۵۱۲۰ و ۱٫۵۱۰۰ است.

در قیمت جهانی اونس طلا برای امروز سطح ۱۰۷۴ سرنوشت قیمت را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت نزولی اونس طلا با شدت بیشتری به ترتیب به سوی سطوح ۱۰۷۰ ، ۱۰۶۶ و ۱۰۶۵ ادامه خواهد یافت.

انتظار می رود فردا شب با توجه به نوسانات اخیر بازار، انتشار خبر صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا موتور حرکت بازار را روشن کند. به استناد اخبار و آمارهای اقتصادی باید اذعان داشت که رشد بازار کار و تورم در آمریکا بخوبی نمایان است و بانک مرکزی آمریکا در ماه آینده ناگزیر به اتخاذ سیاستهایی برای افزایش نرخ بهره بانکی خواهد شد.

این همان سایه هراسی است که بر اونس طلا سنگینی می کند و پیش بینی می شود، با اتخاذ این تصمیم، حرکت نزولی اونس طلا امتداد بیشتری یابد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا