تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه قیمت آن به پایین سطح ۱۰۷۶ کاهش یافته است دیر یا زود به هدف نزولی ۱۰۴۸ ریزش کند و خبر های ریز و درشتی نیز که از راه می رسد همگی در جهت این هستند که باز هم قیمت اونس طلا کاهش پیدا کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) تشکیل شده بود که دیروز پس از اعلام افزایش تورم آمریکا با قدرت شکسته شد.

براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطح بعدی فیبوناچی حرکت خواهد کرد که سطح بعدی حمایت بر روی سطح ۱۰۴۸ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است و اگر این سطح هم شکسته شود در روزها و هفته های آتی منجر به ریزش شدید قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۰۱۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود که در چارت پایین به وضوح مشخص شده اند.

این موج نزولی در بیشترین قدرت نزولی خود توانایی خوبی برای ریزش حتی تا سطح ۹۶۱٫۴۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) دارد که باید مد نظر داشت. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۱۰۷۶ می باشد. بیشتر شدن احتمال تصمیم بانک فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره بانکی در ماه آینده همچنان علت اصلی این سقوط اونس طلا به پایین ترین سطح ۶ ساله گذشته عنوان می شود.

روز گذشته آمار میزان خالص قیمت مصرف کنندگان آمریکا (Core CPI) در مقیاس سالانه به %۱٫۹+ افزایش یافت که نزدیک به هدف تورم %۲ بانک مرکزی آمریکا می باشد و این موضوع می تواند انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر را بیشتر کند و روند نزولی اونس طلا را بیشتر به سمت پایین هدایت کند.

از این رو امروز مسلم است که در صورت اعلام مثبت آمار بازار مسکن و انتشار صورتجلسه بانک فدرال رزرو آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره ممکن است قیمت جهانی اونس طلا باز هم با کاهش قیمت مواجه شود.

امروز در آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار مجوز ساختمان سازی و شروع خانه سازی و در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران صورتجلسه نشست کمیته سیاست گذاری بانک مرکزی آمریکا (FOMC) منتشر خواهد شد که قطعاً به نوسانات مهمی در قیمت اونس طلا خواهد انجامید.

بطور معمول تقریبا بیست روز پس از نشست، صورتجلسه این نهاد اعلام می شود که در بعضی مقاطع اهمیت آن از بیانیه صادر شده پس از جلسه بیشتر است.

اگر صورتجلسه امشب بانک فدرال رزرو آمریکا همانند بیانیه آن به افزایش نرخ بهره بانکی در جلسه بعد اشاره کند باعث ریزش بیشتر اونس طلا می شود و ما از هم اکنون از منظر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال روند نزولی را برای اونس طلا ادامه دار پیش بینی می کنیم و اهداف نزولی آن در چارت پایین مشخص هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا