تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۱٫۹۸ دلار/بشکه افزایش یابد و این موضوع را استمرار موج افزایشی قیمت از سطح ۴۰٫۰۶ (پایین ترین سطح روز ۱۶ نوامبر) تایید کرده است و به باور ما این موج افزایشی هنوز تکمیل نشده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این رالی افزایشی قیمت در موج C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) شکل گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی از این موج هدف قیمت را به ترتیب بر روی سطوح ۴۱٫۹۸ و ۴۳٫۱۷ نشان می دهد که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی قرار دارند.

از این رو برای امروز انتظار داریم قیمت نفت مقداری در اطراف سطح حمایت ۴۰٫۹۸ در نوسان باشد و بعد از آن به سوی سطح مقاومت ۴۱٫۹۸ حرکت کند. در حرکت نزولی تنها به شرط آنکه از پایین سطوح حمایت ۴۰٫۰۶ و ۴۰٫۰۲ با قدرت شکسته شوند باعث ریزش سریع قیمت به سوی سطح ۳۸٫۸۰ و ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) می شود.

لازم به ذکر است که امروز میزان ذخایر نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و همیشه خبر مهمی برای معامله گران این کالا محسوب می شود و با توجه به اینکه قیمت این کالای استراتژیک بسیار پایین آمده است و بازار نیز پس از اعلام کاهش ذخایر نفت انجمن آمریکا، نگران ذخایر نفت آمریکا می باشد، خبر امروز قطعا تاثیر قابل توجهی بر قیمت نفت خواهد داشت.

پیش بینی می شود موجودی ذخایر نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از رقم قبلی ۴٫۲۲۴+ میلیون بشکه به ۱٫۹۰۰+ میلیون بشکه تغییر یابد و اگر رقم نهایی کمتر از حد پیش بینی ها باشد ممکن است قیمت نفت ناگزیر به افزایش به ترتیب به سوی سطوح ۴۱٫۹۸ و ۴۳٫۱۷ شود و از سوی دیگر مسلم است که اگر رقم نهایی بالاتر از حد پیش بینی ها باشد، ممکن است قیمت نفت ناگزیر به کاهش گردد.

بنابراین امروز خبر موجودی ذخایر نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت قیمت نفت به شمار می رود و منتظر می مانیم تا ببینیم قیمت دوباره می تواند به سوی سطح مقاومت ۴۱٫۹۸ دلار/بشکه افزایش یابد و موفق به شکست این سطح مقاومت می شود یا نه.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۴٫۸۸ دلار/بشکه افزایش یابد و این موضوع را تکمیل شدن موج کاهشی قیمت از سطح ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۴۳٫۱۵ (پایین ترین سطح روز ۱۶ نوامبر) تایید کرده است.

همانگونه که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این روند به ترتیب در قالب سه موج a , b , c تشکیل شده است و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که طول این موج c برابر با طول موج a بوده است که نشانه ی قوی در جهت تکمیل شدن موج نزولی می باشد.

براساس نمودار پایین به باور ما موج افزایشی قیمت نفت برنت در موج C شروع شده است و هر چند در حرکت اول به سطح مقاومت ۴۴٫۸۸ با دشواری هایی مواجه بوده است اما پیش بینی می کنیم دوباره به سوی این سطح مقاومت افزایش یابد که بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد و اگر امروز موفق به شکست این سطح شود سیگنال خرید به سوی سطح ۴۵٫۹۴ صادر خواهد کرد.

به باور ما این موج از توانایی رسیدن به سطح ۴۷٫۶۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برخوردار است که این سطح مماس با خط روند بالایی کانال نزولی در نمودار زیر است. در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۳٫۱۵ به معنای استمرار موج نزولی به سوی سطح ۴۲ دلار/بشکه تلقی می شود.

گزارش آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا که در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد، ممکن است نوسانات شدیدی را برای نفت برنت دریای شمال به همراه داشته باشد. در حال حاضر معامله گران ترجیح می دهند تا هنگام مشخص شدن اخبار امروز منتظر بمانند. آیا نفت برنت از فشارهای اخیر رهایی خواهد یافت؟ منتظر خبر امروز می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت