تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۶۲۲ دلار/تن را بشکند و تا حدود منطقه ۴۵۶۰ و ۴۴۹۸ کاهش یابد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. افزایش قیمت ایندکس دلار آمریکا، یکی دیگر از عوامل ریزش قیمت مس بوده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۳ قرار دارد که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۴۴۰٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) محسوب می شود.

به باور ما این موج نزولی دیر یا زود تا سطح ۴۴۹۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) ریزش خواهد کرد که این سطح مماس با خط روند پایینی به موازات خط روند بالایی الگوی گوه (wedge) است که قبلا بدان اشاره کردیم.

لازم به ذکر است پس از سطح حمایت ۴۶۲۳ حمایت بعدی بر روی سطح ۴۵۶۰ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) دیده می شود که نباید نادیده گرفته شود. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی موقتی و محدود به سطح مقاومت ۴۶۹۹ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

لازم به ذکر است که امروز صورتجلسه نشست پیشین بانک فدرال رزرو آمریکا ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر می شود و بسته به اینکه در درون این جعبه چه باشد بازار واکنش نشان خواهد داد و در حال حاضر، توجه و تمرکز اصلی سرمایه گذاران همچنان بر کاهش قیمت مس به پایین ترین سطح ۶ ساله گذشته است.

از این رو با توجه به این مساله که قیمت مس به روند حرکت در موج ۳ ادامه خواهد داد، به کسانی که دارای پوزیشن فروش هستند و تمایل به انجام معاملات روی مس می باشند توصیه می شود که اهداف نزولی بعدی را به ترتیب سطوح ۴۵۶۰ و ۴۴۹۸ دلار/تن در نظر بگیرند که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۴۶۱ دلار/تن را تاچ کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۱۴۴۴ می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی (c) دیده می شود که این موج از سطح ۱۶۴۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تشکیل شده است.

به باور ما این موج نزولی توانایی و قدرت ریزش تا سطح ۱۴۱۸ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) را دارد که این سطح مماس با خط روند رسم شده از محل برخورد قیمت به ۱۵۴۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۸ سپتامبر) و ۱۴۶۰ (پایین ترین سطح روز ۲۸ اکتبر) قرار گرفته است.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۴۸۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث افزایش به سطح ۱۵۰۵ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

به باور ما از منظر تحلیل تکنیکال روند کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی تحت فشارهای نزولی باقی خواهد ماند که در نتیجه این امر به کاهش قیمت در کوتاه مدت به ترتیب به سوی سطوح ۱۴۴۴ و ۱۴۱۸ دلار/تن خواهد انجامید که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم