تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم در صورتیکه قیمت بتواند به زیر سطح ۱۰۷۰ برسد به سوی سطح ۱۰۶۴ کاهش یابد و مجدد هدف نزولی ۱۰۴۸ را نشانه بگیرد و این حرکت اصلاحی که در واکنش به خبر دیشب صورتجلسه بانک فدرال رزرو آمریکا شکل گرفته است فعلا با سطح مقاومت ۱۰۷۷ مواجه است و اگر این سطح با قدرت شکسته شود و به بالای سطح مقاومت ۱۰۸۵ برسد ممکن است تا سطوح ۱۰۹۸ و ۱۱۰۳ اصلاح کند.

برای اینکه از شکست سطح ۱۰۷۷ مطمئن شویم می بایست قیمت حتما خود را به بالای سطح مقاومت ۱۰۸۵ برساند تا مقداری دیگر تا سطوح ۱۰۹۸ و ۱۱۰۳ اصلاح کند در غیر این صورت ممکن است این حرکت اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۱۰۷۷ یا ۱۰۸۵ پایان یابد و مجدد ریزش کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده بود که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) است و حالا این سطح تبدیل به مقاومت جدی شده است.

از منظر فاندامنتال نیز صورتجلسه دیشب بانک مرکزی آمریکا به افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر اشاره کرد و این نشانه محکمی است که انتظار بازار را از افزایش نرخ بهره بانکی بیشتر افزایش می دهد. ولی در مجموع چون از قبل چنین انتظاری می رفت تاثیر این صورتجلسه بر وضعیت بازار چندان زیاد نبود و چندان حرکتی نداشت و در آرامش به کار خود ادامه داد.

به باور ما قیمت اونس طلا بیشتر براساس نمونه کلاسیک بازار یعنی “فروش در شایعه و خرید در واقعیت” مقداری از پایین ترین سطوح ۵٫۵ ساله گذشته به سوی مقاومت مهم ۱۰۷۷ اصلاح کرد و اگر موفق به شکست سطح مقاومت ۱۰۸۵ شود باعث اصلاح به سوی سطوح ۱۰۹۸ و ۱۱۰۳ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد.

از این رو برای امروز چنانچه قیمت موفق به تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۰۸۵ شود، استمرار حرکت اصلاحی می تواند از طریق عبور از سطح ۱۰۸۵ به اصلاح بیشتر اونس طلا تا سطح ۱۰۹۸ و پس از آن سطح ۱۱۰۳ بیانجامد. در حال حاضر قیمت در پشت سطح مقاومت ۱۰۷۷ قرار دارد و باید منتظر ماند و دید که می تواند موفق به تثبیت بالای این سطح و شکست سطح ۱۰۸۵ شود یا نه.

در تقویم اقتصادی امروز تعداد مدعیان اولیه بیکاری هفته و شاخص صنعتی فیلادلفیا اعلام خواهند شد و فعلاً امروز نیز باید منتظر بمانیم تا اخبار امروز منتشر شوند و اگر قیمت موفق به تثبیت بالای سطوح مقاومت ۱۰۷۶ و ۱۰۷۷ شود و از بالا نیز سطح ۱۰۸۵ با قدرت شکسته شود دوباره امکان شکل گیری حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۰۹۸ و ۱۱۰۳ بعید نخواهد بود و در حرکت نزولی نیز سطح حمایت اولیه بر روی ۱۰۷۰ قرار دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا