تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن فعلا بالای سطح حمایت ۴۰٫۰۲ دلار/بشکه در نوسان باشد و دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۱٫۸۳ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تشکیل شده است.

واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته RSI نشان می دهد که این موج نزولی تکمیل شده است و قیمت با تثبیت خود در بالای سطح مقاومت ۴۰٫۸۳ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) در حال افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۱٫۸۳ قرار دارد.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است و با توجه به بررسی امواج الیوت موج افزایشی C در حال شکل گیری است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) محسوب می شود و بررسی سطوح فیبوناچی از این موج هدف قیمت را بر روی سطح مقاومت ۴۱٫۸۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) نشان می دهد.

در حرکت نزولی تنها به شرط آنکه سطوح حمایت ۴۰٫۰۲ و ۳۹٫۹۱ با قدرت شکسته شوند باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۳۸٫۸۰ می شود. با این حال همانطور که گفتیم ریزش قبلی قیمت اکنون در حوالی سطح حمایت ۴۰٫۰۲ به پایان رسیده و تشکیل الگوی واگرایی افزایشی در چارت پایین گواه خوبی برای بازگشت قیمت نفت به سوی سطح مقاومت ۴۱٫۸۳ می باشد.

از این رو برای امروز تا زمانیکه قیمت نفت بالای سطوح حمایت ۴۰٫۰۲ و ۳۹٫۹۱ تثبیت شده است، قیمت با شروع رشد مجدد و ایجاد پتانسیل لازم خواهد توانست در مسیر رسیدن به ترتیب به اهداف ۴۰٫۸۳ ، ۴۱٫۸۳ و ۴۳٫۰۲ دلار/بشکه قرار گیرد که این اهداف را در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۴٫۸۸ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۴۵٫۹۴ افزایش یابد که این موضوع را تکمیل شدن حرکت نزولی قیمت از سطح ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) در سطح ۴۳٫۱۵ (پایین ترین سطح روز ۱۶ نوامبر) تایید کرده است.

از سوی دیگر کاملا در نمودار پایین مشخص است که قیمت نفت توانسته با قدرت خود را بالای سطح حمایت ۴۳٫۲۷ تثبیت کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴٫۰۵ می باشد.

در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر کاملا به وضوح مشخص است که از نظر بررسی امواج الیوت ویو این موج نزولی c به اندازه طول موج a حرکت داشته است که بیانگر کامل شدن حرکت زیگزاگی شکل قیمت نفت برنت و بازگشت به روندی صعودی به سوی سطح ۴۴٫۸۸ می باشد.

از هم اکنون می بایست منتظر افزایش قیمت در موج C باشیم و بررسی سطوح فیبوناچی سطح مقاومت را بر روی سطح ۴۴٫۸۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) نشان می دهد و اگر این سطح شکسته شود باعث افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۵٫۹۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود سطوح حمایت بر روی ۴۳٫۲۷ و ۴۳٫۱۵ تشکیل شده اند که می توانند برای امروز نقش سطوح حمایت مهمی را ایفا کنند و در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح ۴۳٫۱۵ می تواند باعث ریزش قیمت نفت برنت به سوی سطح ۴۲٫۰۰ دلار/بشکه شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت