تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و پیش بینی می کنیم که قیمت آن همچنان بتواند به سوی منطقه ۴۵۶۰ و ۴۴۹۸ دلار/تن ریزش کند و چنین به نظر می رسد که حرکت خنثی قیمت بالای سطح حمایت ۴۶۲۲ رو به پایان است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۴۴۰٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) تشکیل شده است.

براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود این نوسانات خنثی قیمت مس در قالب یک الگوی مثلث شکل گرفته است که جز الگوه های ادامه دهنده می باشد و این تغییر و تحولات تکنیکال می تواند باعث ریزش قیمت مس شود.

در نمودار زیر سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۴۵۶۰ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) دیده می شود که اگر این سطح هم شکسته شود باعث کاهش بیشتر به سوی سطح ۴۴۹۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود که در چارت پایین مشخص است.

در چشم انداز بزرگتر قیمت مس حرکتی نزولی در حال شکل گیری است و انتظار می رود، طی روزهای آینده شاهد ادامه این مسیر نزولی به ترتیب به سوی سطوح ۴۵۶۰ و ۴۴۹۸ باشیم.

در حال حاضر با توجه به بررسی امواج الیوت و الگوی بوجود آمده در تحلیل تکنیکال مس در بازه کوتاه مدت انتظار کاهش قیمت مس را داریم و قیمت همانطور که در چارت پایین مشخص است تا منطقه ۴۵۶۰ و ۴۴۹۸ دلار/تن ریزش خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۶۲۱ دلار/تن را بشکند و با کاهش بیشتری مواجه شود و حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت صورت گرفته تکمیل شده است.

این حرکت اصلاحی همانطور که در چارت پایین مشخص است در زیر سطح مقاومت ۱۴۸۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) به اتمام رسیده است و با توجه به اینکه قیمت آلومینیم آلیاژی دوباره به این سطح حمایت ۱۴۶۱ نزدیک شده است احتمال شکست این سطح و ریزش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۱۴۴۴ وجود دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی می باشد.

در حرکت افزایشی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۴۸۸ برسد سیگنال افزایش به سوی سطح مقاومت ۱۵۱۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد. نکته بسیار مهم و قابل توجه در بررسی اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نمودار قیمت آلومینیم آلیاژی وجود خط روند نزولی رسم شده است که می تواند در موج (c) هدف نزولی قیمت باشد که این سطح در نزدیکی سطح ۱۴۱۸ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) می باشد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

بنابراین در صورتی که امروز سطح حمایت ۱۴۶۱ با قدرت شکسته شود انتظار ریزش قیمت به سوی سطوح ۱۴۴۴ و ۱۴۱۸ را داریم. از این رو برای امروز از منظر تحلیل تکنیکال احتمال حرکت نزولی بیشتر است و بسته شدن قیمت در زیر سطح حمایت ۱۴۶۱ می تواند به سقوط بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب تا سطوح ۱۴۴۴ و ۱۴۱۸ دلار/تن بیانجامد که در چارت پایین مشاهده می کنید و دیروز نیز بدان اشاره کردیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم