تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا قیمت مابین نرخهای بالا و پایین سطوح حمایت و مقاومت این هفته یعنی سطوح ۱٫۰۶۱۵ و ۱٫۰۷۷۰ در حال تثبیت است و قیمت در حال حاضر با خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته و ۲۰۰ ساعته گذشته در حوالی سطوح مقاومت ۱٫۰۷۲۵ ، ۱٫۰۷۳۰ مواجه است و مقاومت بعدی به ترتیب بر روی ۱٫۰۷۶۵ و ۱٫۰۷۷۰ تشکیل شده است.

در حرکت نزولی یورو سطوح حمایت به ترتیب بر ۱٫۰۶۷۰ ، ۱٫۰۶۶۵ و پس از آن سطوح حمایت بعدی به ترتیب بر روی ۱٫۰۶۵۰ ، ۱٫۰۶۴۵ و در ادامه سطوح ۱٫۰۶۲۰ و ۱٫۰۶۰۰ قرار دارند. برای امروز پیش بینی می کنیم در حرکت اصلاحی معامله گران برای فروش از نرخهای بالای ۱٫۰۷۵۰ یعنی سطوح ۱٫۰۷۶۵ و ۱٫۰۷۷۰ وارد عمل شوند و به نظر می رسد یورو سعی در حفظ قدرت کاذب خود در بالای سطوح مقاومت ۱٫۰۷۵۰ کرده است.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز امروز سطوح حمایت بر روی نرخهای ۱۲۲٫۷۵ و ۱۲۲٫۵۰ تشکیل شده که برای امروز سفارشات خرید در نزدیکی این منطقه چیده شده اند و پس از برخورد به این منطقه پیش بینی می کنیم راه برای امتداد این حرکت افزایشی تا نزدیکی سطوح مقاومت ۱۲۳٫۸۰ ، ۱۲۳٫۸۵ و ۱۲۴٫۰۰ هموار شود. در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز اکثر سفارشات فروش به ترتیب بر روی سطوح ۱۳۲٫۲۵ ، ۱۳۲٫۳۰ ، ۱۳۲٫۶۰ ، ۱۳۲٫۶۵ و ۱۳۲٫۷۰ با حد تارگت ۱۳۱٫۵۰ و ۱۳۱٫۴۰ تشکیل شده اند.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا به ترتیب سطوح ۱٫۵۳۳۰ ، ۱٫۵۳۳۵ ، ۱٫۵۳۴۰ و ۱٫۵۳۵۰ سد مستحکمی در امتداد حرکت اصلاحی است و برای امروز برخی از سفارشات فروش در نزدیکی این منطقه قرار دارند. سطح مقاومت ۱٫۵۳۱۰ بر روی خط میانگین متحرک ۳۰ روزه گذشته است و سطح مقاومت ۱٫۵۳۱۸ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۵۴۹۸ (بالاترین سطح روز ۲ نوامبر) به ۱٫۵۰۲۷ (پایین ترین سطح روز ۶ نوامبر) تشکیل شده است.

لازم به ذکر است امروز آمار خرده فروشی انگلیس در ماه اکتبر %۰٫۶- و در دوره سالانه %۳٫۸ اعلام شدند که پایین تر از حد پیش بینی های بازار بودند. در خبری دیگر شاخص خالص خرده فروشی انگلیس نیز به ترتیب در دوره ماهیانه و سالیانه %۰٫۹- و %۳٫۰۰ اعلام شدند و کمتر از حد پیش بینی ها بودند.

در واکنش اولیه به این خبر پوند تا نزدیکی سطح ۱٫۵۲۲۵ کاهش یافت اما سطح حمایت اولیه نیز به ترتیب بر روی سطوح ۱٫۵۲۲۵ ، ۱٫۵۲۲۰ ، ۱٫۵۲۰۰ ، ۱٫۵۱۸۵ و ۱٫۵۱۸۰ قرار دارند که برای امروز انتظار داریم هر یک از این سطوح بتواند از ریزش پوند جلوگیری کند.

در سایر تحولات و در قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است با توجه به اینکه هم اکنون در بالای سطح مقاومت ۱۰۷۷ تثبیت شده است اگر امروز قیمت موفق به تثبیت بالای سطح مقاومت مهم و کلیدی ۱۰۸۵ شود، احتمال شروع یک حرکت اصلاحی و بازگشتی تا نرخ ۱۱۰۳ بوجود خواهد آمد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می باشد. در صورت سقوط بازگشت قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۷۰ می تواند زمینه ساز فرود بیشتر قیمت به سطح ۱۰۶۴ و در ادامه ۱۰۴۸ باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا