تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا با توجه به اینکه هنوز قیمت نتوانسته با قدرت خود را پایین سطح حمایت ۱۰۷۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تثبیت کند و از آنجایی پس از ریزش به سطح ۱۰۶۴ دوباره به بالای سطح ۱۰۷۶ افزایش یافته است پیش بینی می کنیم مقداری اصلاح کند و تا نزدیکی سطح ۱۱۰۳ برگردد که این هدف را در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی مشاهده می کنید.

این سطح حمایت ۱۰۷۶ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) تشکیل شده است و این سطح حمایت باعث حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۱۰۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شده است.

حداقل برای امروز انتظار داریم که قیمت در بالای سطح حمایت ۱۰۷۶ در نوسان باشد. در حرکت نزولی تنها به شرط کاهش قیمت به زیر سطح ۱۰۶۹ به معنای شکست سطح حمایت ۱۰۷۶ می باشد که می تواند به ترتیب به سطوح ۱۰۶۴ و ۱۰۴۸ ریزش کند.

امروز خبر خاصی در تقویم اقتصادی آمریکا دیده نمی شود اما باید توجه داشت که از منظر تحلیل تکنیکال امکان تشکیل حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۱۰۳ وجود دارد. با توجه به این شرایط، امروز برای اونس طلا پیش بینی حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۱۰۳ داریم.

از منظر فاندامنتال نیز از آنجایی که لحن صحبتها و موضع گیری روز چهارشنبه صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا در خصوص سیکل افزایش نرخ بهره احتیاط آمیز و افزایش نرخ بهره به آرامی بوده است، این لحن فعلا باعث اصلاح قیمت اونس طلا از پایین ترین سطح ۶ ساله گذشته شده است.

با این تفاسیر، انتظار می رود، پس از انجام حرکت اصلاحی و فرو نشستن جو روانی بازار، فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر اونس طلا تحمیل شود. از سوی دیگر خبرهای منتشره حاکی از آن است بانکهای چین در اعطای وام طلا احتیاط بیشتری به خرج می دهند و از آنجایی که نکول تولید کنندگان طلا افزایش یافته است بانکهای چین با دقت بیشتری به بررسی اعطای وام طلا می پردازند.

هم اکنون چهار بانک بزرگ چین گرفتار لیزینگ طلا به ارزش ۴۴۳٫۴ میلیارد یوان (معادل ۶۹٫۶۳ میلیارد دلار) شده اند که هر گونه پس کشیدن بانکهای چین منجر به کاهش واردات طلا و به تبع در آینده باعث بیشتر قیمت جهانی اونس طلا می شود.

هفته آینده به دلیل آنکه روز پنچ شنبه بازار ایالات متحده به مناسبت روز شکر گذاری (Thanksgiving) تعطیل است هم اکنون برخی از معامله گران اقدام به بستن مقداری از پوزیشن های فروش کرده اند که این مساله همانطور که گفتیم تا زمانیکه قیمت اونس طلا بالای سطح حمایت ۱۰۷۷ قرار دارد به سوی سطح ۱۱۰۳ اصلاح خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا