تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح مقاومت ۴۱٫۸۳ دلار/بشکه اصلاح کند که این حرکت را تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۴۰٫۰۲ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تشکیل شده است.

این روند خنثی که در برخورد به این سطح حمایت شکل گرفته است باعث تشکیل یک الگوی مثلث شکل شده است که به معنای یک الگوی کف در نظر گرفته می شود که این موضوع را واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته RSI نشان داده است که به منزله ی تکمیل شده این چرخه از امواج الیوت است.

بررسی سطوح فیبوناچی دیگری بر روی سطح مقاومت ۴۱٫۸۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) از موج C تشکیل شده است که سومین موج از چرخه سه موجی قیمت از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به این سو شده است.

در حرکت نزولی چنانچه قیمت به زیر سطح حمایت ۳۹٫۹۱ برسد باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۳۸٫۸۰ می شود. در چنین وضعیتی که قیمت نفت همچنان خود را بالای سطح حمایت ۴۰٫۰۲ تثبیت کرده است، خریداران نفت با اعتماد به نفس بیشتری با هدفهای ۴۱٫۸۳ و ۴۳٫۰۲ دلار/بشکه وارد بازار خواهند شد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۴۴٫۸۸ دلار/بشکه افزایش یابد و اگر موفق به شکست این سطح شود باعث افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۵٫۹۴ می شود که این حرکت را تکمیل شدن موج نزولی قیمت از سطح ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) تا حد زیادی تایید کرده است.

عدم توانایی قیمت نفت برنت در تثبیت پایین سطح حمایت ۴۳٫۲۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) از موج نزولی c نیز خود بیانگر تکمیل شدن این موج نزولی می باشد که می تواند باعث افزایش قیمت نفت برنت به سوی سطح مقاومت ۴۴٫۸۸ شود.

همچنین به باور ما کف قیمت نفت برنت در کوتاه مدت در حوالی همان سطح حمایت ۴۳٫۲۷ ساخته شده است. بررسی سطوح فیبوناچی دیگر نیز سطوح مقاومت را به ترتیب بر روی ۴۴٫۸۸ و ۴۵٫۹۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی) از موج احتمالی C نشان می دهد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) ذر نظر گرفته می شود.

بنابراین براساس نمودار پایین روند حرکت قیمت نفت برنت پس از برخورد قیمت به کف کانال فعلا به صعودی تبدیل شده است و از آنجاییکه قیمت تمام اهداف نزولی در چارت یک ساعته را پشت سرگذاشته است به نظر می رسد که زمان آغاز حرکت افزایشی برای شکسته شدن سطح مقاومت ۴۴٫۸۸ فرا رسیده است و اگر امروز قیمت نفت برنت موفق به شکست این سطح شود سیگنال افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۵٫۹۴ دلار/بشکه صادر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت