تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۴۹۸ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی ۳ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سومین موج از چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۵۴۴۰٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) به این سو است و قیمت مس کاملا خود را در پایین سطح حمایت ۴۶۲۲ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) تثبیت کرده است و از این رو احتمال ریزش بیشتر قیمت مس به سوی سطح ۴۴۹۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

با این حال روند نزولی و پتانسیل ریزش بیشتر قیمت مس پس از آنکه روز ۱۷ نوامبر موقتا به زیر سطح ۴۶۲۲ رسید مقداری کمتر شده است و انتظار داریم یک حرکت اصلاحی دیگر در حوالی سطح حمایت ۴۴۹۸ صورت گیرد.

در حرکت اصلاحی و افزایش سطح مقاومت قیمت بر روی سطح ۴۶۲۲ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و تنها به شرط آنکه از بالا این سطح با قدرت شکسته شود باعث افزایش به سوی سطح ۴۶۹۹ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود. با این حال مس در بازار موقعیت خوبی برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد کرده است.

در چارت پایین سطح حمایت ۴۶۲۲ با قدرت شکسته شده است و هم اکنون فرصت برای شروع حرکت نزولی مس به سوی سطح ۴۴۹۸ مناسب است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. از این رو برای امروز معامله گران با ادامه فروش مس قیمت را به سوی سطوح ۴۵۶۰ و ۴۴۹۸ دلار/تن به سمت پایین هدایت می کنند و انتظار می رود، فشار بر مس همچنان ادامه دار باقی بماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۴۶۱ دلار/تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۴۴۴ ریزش کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن تایید کرده است.

در نمودار پایین اولین سطح حمایت قیمت بر روی ۱۴۶۱ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) از موج نزولی (c) دیده می شود که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) به این سو است.

همانگونه که در چارت پایین مشاهده می کنید قیمت آلومینیم آلیاژی به زیر سطح حمایت ۱۴۶۱ رسیده است و انتظار داریم با توجه به شکست این سطح به سوی سطح حمایت بعدی ۱۴۴۴ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) و پس از آن به سوی سطح ۱۴۱۸ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی قرار دارد.

برای امروز سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی نیز بر روی سطح ۱۴۸۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که تنها در صورت شکست این سطح باید منتظر افزایش قیمت به سوی سطح ۱۵۱۵ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) باشیم که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم