تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه سطح حمایت ۱۰۷۶ مجدد شکسته شده است و قیمت به زیر سطح ۱۰۷۰ کاهش یافته است قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۰۶۴ ریزش کند و اگر این سطح هم شکسته شود سیگنال فروش قوی تا سطح ۱۰۴۸ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) قرار داشت که امروز شکسته شد و هم اکنون هدف بعدی ریزش قیمت به سوی سطح ۱۰۴۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) از طریق عبور از سطح ۱۰۶۴ (پایین ترین سطح روز ۱۷ نوامبر) است.

در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است. از منظر تحلیل فاندامنتال نیز آقای دادلی، رئیس بانک فدرال نیویورک آمریکا در سخنانی به صراحت از لزوم تغییر سیاستهای پولی این کشور سخن گفت و به افزایش نرخ بهره بانکی چراغ سبز مطمئن نشان داد که باعث تقویت ایندکس دلار آمریکا و ریزش قیمت اونس طلا شده است.

این سخنان در اولین واکنش، به سقوط شدید اونس طلا و تقویت سریع دلار انجامید و بار دیگر امید بازار برای افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر را زنده کرد. در حرکت اصلاحی اونس طلا سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱۰۷۶ و ۱۰۷۷ قرار دارند. همانطور که می دانیم افزایش نرخ‌ بهره بانک مرکزی آمریکا با افزایش هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازده به شمار می‌رود، جذابیت سرمایه‌گذاری این فلز را کمتر می‌کند و در مقابل باعث افزایش ارزش دلار آمریکا می شود.

به اعتقاد ما گمانه زنی ها از احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه دسامبر همچنان یکی از عوامل اصلی است که به کاهش قیمت اونس طلا خواهد انجامید و از سوی دیگر، با نگاهی به نمودار پایین می توان مشاهده کرد که اونس طلا پس از درهم شکسته شدن سطح حمایتی که در نرخ ۱۰۷۶ تشکیل شده بود، اکنون سراسیمه تر از گذشته به سوی پایین ترین نرخهای ۶ ساله گذشته خود باز می گردد.

در خبری دیگر موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۶۶۰٫۷۵ تن کاهش یافته که پایین ترین ذخایر طلا اسپایدر از سپتامبر ۲۰۰۸ به این سو است و برای امروز در صورتیکه فروشندگان به ادامه کاهش بیشتر قیمت اونس طلا اقدام کنند و قیمت در زیر سطح ۱۰۶۴ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در زیر آن بسته شود) چرخ حرکت به فروش اونس طلا تا نرخ ۱۰۴۸ حرکت خواهد کرد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید. در تقویم اقتصادی امروز اعلام آمار فروش خانه های موجود آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران مهمترین خبر مورد توجه بازار خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا