تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۴۲۱ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۴۴۹۸ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۴۴۰٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) تشکیل شده بود که شکسته شد.

براساس نمودار پایین سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۴۴۲۱ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی قرار دارد دیده می شود که اگر این سطح هم شکسته شود باعث ریزش بیشتر قیمت به سوی سطح ۴۲۹۸ می شود که بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی مشخص شده است.

در حرکت افزایشی تنها افزایش قیمت به سوی سطح ۴۵۲۶ نشان می دهد که شکست اخیر سطح ۴۴۹۸ شکست اشتباه بوده است و می تواند باعث اصلاح قیمت به سوی سطح ۴۵۶۰ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) شود. در هر صورت برای امروز روند کاهشی همچنان ادامه داد و احتمال ریزش قیمت مس تا سطح ۴۴۲۱ وجود دارد که در چارت پایین مشخص است.

براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت مس از یک حمایت تا سطوح بعدی فیبوناچی حرکت خواهد کرد که سطوح بعدی حمایت بر روی سطوح ۴۴۲۱ و ۴۲۹۸ دلار/تن می باشد که این سطوح بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی و خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی قرار گرفته اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی منطقه ۱۴۱۸ و ۱۴۰۱ دلار/تن ریزش کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۲۱۴٫۶ درصدی و ۲۰۰ درصدی از موج نزولی (c) تشکیل شده است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) در نظر گرفته می شود.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این موج نزولی در درون یک گوه نزولی شکل گرفته است که خط روند پایینی این الگو هدف نزولی پایین سطوح ۱۴۱۸ و ۱۴۰۱ را نشان می دهد که در چارت پایین به وضوح مشخص شده اند.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی سطح ۱۴۶۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) تشکیل شده است و تنها به شرط شکست این سطح باعث افزایش به سوی سطح ۱۴۸۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست و بیشتر پیش بینی می شود قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطوح ۱۴۱۸ و ۱۴۰۱ دلار/تن کاهش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم