تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری سطح مقاومت ۱۰۰٫۲۷ را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۰۰٫۸۵۳ می شود که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۳ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۹۲٫۶۲۱ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده اند. براساس الگوی مثلث که از سطح ۱۰۰٫۹ (بالاترین سطح روز ۱۳ مارس) شکل گرفته است، پیش بینی می کنیم که قیمت ایندکس دلار آمریکا حتی تا سطح ۱۰۲ افزایش یابد.

در هفته جاری سطح حمایت قیمت نیز بر روی ۹۹٫۳۲۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود باعث کاهش قیمت به سوی سطح ۹۸٫۷۴۴ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود اما این سناریوی نزولی چندان مورد توجه بازار در هفته جاری نیست و قویا پیش بینی می شود که قیمت ایندکس دلار آمریکا سطح مقاومت ۱۰۰٫۲۷ را تاچ کند و به سوی سطح ۱۰۰٫۸۵ افزایش یابد.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا که قیمت به پایین ترین سطوح ۷ ماهه گذشته کاهش یافته است برای امروز اکنون در محدوده سطوح مقاومت ۱٫۰۶۵۰ و ۱٫۰۶۷۰ فرصتهای جدیدی برای فروش بوجود آمده و با اصلاح قیمت یورو به نرخهای نزدیکی ۱٫۰۶۷۵ و ۱٫۰۷۰۰، فرصتهای فروش بهتری با حد تارگت به ترتیب ۱٫۰۶۰۰ و ۱٫۰۵۹۰ و در ادامه سطح ۱٫۰۵۸۵ ایجاد می شود.

هدفهای نزولی بعدی یورو در مقابل دلار آمریکا به ترتیب بر روی سطوح حمایت ۱٫۰۵۶۵ ، ۱٫۰۵۶۰ و ۱٫۰۵۵۰ تشکیل شده اند. در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز محدوده ۱۳۱٫۳۵ و ۱۳۱٫۴۰ و سپس ۱۳۱٫۸۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش است و سفارشات فروش بعدی در نزدیکی سطوح ۱۳۱٫۸۵ و ۱۳۲٫۰۰ با حد تارگت در نزدیکی سطوح ۱۳۰٫۶۰ و ۱۳۰٫۳۰ و ۱۳۰٫۰۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا