تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم در صورتیکه قیمت بتواند به پایین سطح ۱۰۶۴ (پایین ترین سطح روز ۱۸ نوامبر) برسد سیگنال فروش تا سطح ۱۰۴۸ صادر خواهد کرد که این هدف را در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در چارت پایین مشخص است که قیمت اونس طلا دوباره توانسته خود را پایین سطح حمایت ۱۰۷۶ تثبیت کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) به این سو است.

بر اساس سیگنال اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نمودار اونس طلا، قیمت وارد روند نزولی شده و فشار فروش سنگین در پایین سطح ۱۰۶۴ یک انرژی بالا برای ریزش بیشتر را برای اونس طلا تا سطح ۱۰۴۸ ایجاد خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

هم اکنون اونس طلا فاصله چندانی به نرخ روانی و حساس ۱۰۶۴ ندارد و اگر این سطح امروز شکسته شود انتظار می رود این حرکت نزولی به سوی سطح ۱۰۴۸ نیز ادامه داشته باشد اما اگر دوباره به بالای سطوح ۱۰۷۶ و ۱۰۷۷ برسد موقتا می بایست در سناریوی نزولی به سطح ۱۰۴۸ تجدید نظر کرد.

با توجه به تقویت شاخص جهانی دلار آمریکا ، گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر و کاهش ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر، با این تفاسیر انتظار می رود با شکسته شدن سطح ۱۰۶۴ فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر اونس طلا تحمیل شود. اخبار اقتصادی امروز از آمریکا احتمالا چاشنی خوبی برای این حرکت خواهد بود.

گزارش امروز آمار مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و انتظار می رود در سه ماهه سوم سال از رقم قبلی %۱٫۵ به %۲٫۱ افزایش یابد و آمار ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار میرود در ماه نوامبر از رقم قبلی ۹۷٫۶ به ۹۹٫۵ افزایش یابد و این اخبار ممکن است نوسانات شدیدی را برای اونس طلا به همراه داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا