تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۴۲۱ دلار/تن را تاچ کند و در صورتیکه بتواند از این سطح عبور کند باعث ریزش بیشتر قیمت به سوی سطح ۴۲۹۸ می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی از موج نزولی ۳ قرار دارد که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۴۴۰٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) در نظر گرفته می شود.

در نمودار زیر به باور ما این موج نزولی بسیار قوی و قدرتمند خواهد بود و از آنجایی که براحتی به زیر سطح حمایت ۴۴۹۸ رسیده است می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت به ترتیب به سوی سطح ۴۴۲۱ و ۴۲۹۸ باشیم که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

از این رو این احتمال قویا وجود دارد که قیمت مس به روند نزولی خود تا سطح ۴۰۹۷ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) ادامه دهد و به اعتقاد ما قیمت مس همچنان متاثر از موج نزولی ۳ رفتار خواهد کرد که در چارت پایین به وضوح مشخص است.

در حرکت اصلاحی سطح مقاومت قیمت بر روی سطح ۴۴۹۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود و در صورتیکه این سطح شکسته شود تنها باعث اصلاح جزئی و اندک قیمت به سطح مقاومت ۴۵۶۰ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) می شود.

به همین خاطر از دیدگاه تحلیل تکنیکال احتمال میدهیم قیمت تا اهداف نزدیک ۴۴۲۱ و ۴۲۹۸ و پس از آن تا سطح ۴۰۹۷ دلار/تن پایین تر رود و برای حرکات بعدی قیمت مس باید منتظر شرایط جدید و در پی آنها تحلیل جدید قیمت باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن هدف نزولی ۱۴۱۸ و ۱۴۰۱ دلار/تن که روز گذشته بدان اشاره کردیم هنوز معتبر است که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی در نمودار زیر تایید کرده اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این محدوده نزولی به ترتیب در خطوط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی و ۲۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی (c) قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) به این سو در نظر گرفته می شود.

خط روند پایینی از الگوی گوه (wedge) هدفی پایین تر از این محدوده را نشانه گرفته است که در چارت پایین به وضوح مشخص است. در نمودار زیر قیمت آلومینیم آلیاژی سطح حمایت ۱۴۴۴ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) را با قدرت شکسته است و حمایت بعدی بر روی سطوح ۱۴۱۸ و ۱۴۰۱ دیده می شوند.

در حرکت افزایشی تنها به شرط افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۴۵۲ به معنای آن است که شکست سطح ۱۴۴۴ شکست مطمئن نبوده است و احتمالا باعث اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۴۶۱ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) شود که این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

بنابراین برای امروز به احتمال زیاد قیمت آلومینیم آلیاژی در صدد ریزش به سطوح ۱۴۱۸ و ۱۴۰۱ دلار/تن خواهد بود و در صورت ریزش قیمت به این سطوح باید مجدد به تحلیل تکنیکال و رفتار نمودار قیمت آلومینیم آلیاژی پرداخت که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم