تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

آغاز حرکت بازار در روز سه شنبه در بازار اروپا با انتشار خبر احتمال سرنگون شدن هواپیمای جنگنده روسی توسط ترکیه در مرزهای سوریه، مقداری به اصلاح یورو در مقابل دلار آمریکا به نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۰۶۷۰ و ۱٫۰۶۷۵ انجامید.

در این هیاهو، قیمت نفت بود که پیروزمندانه در بازار تقویت شد و توانست از سطح مقاومت ۴۲٫۷۶ دلار در هر بشکه که دیروز بارها و بارها در تلاش برای عبور از آن ناکام مانده بود، عبور کند و در صعودی دیگر مقاومت مهم و کلیدی ۴۳٫۲۵ دلار را نیز پشت سرگذارد.

در این میان، آنچه برای معامله گران اهمیت دارد، توجه به افزایش قیمت نفت در برابر اینگونه اتفاقات و تنش های خاورمیانه است. به اعتقاد ما تحولات جدید و واکنش به اخبار سرنگونی هوایپمای جنگنده روسی، چندان بر حرکت اصلاحی یورو تاثیر گذار نخواهد بود و ما هنوز هم روند نزولی یورو را ادامه دار پیش بینی می کنیم و انتظار داریم قیمت برای سقوط تا هدف ۱٫۰۵۹۰ و سپس سطوح ۱٫۰۵۸۵ ، ۱٫۰۵۶۵ و بعد از آن سطوح ۱٫۰۵۶۰ و ۱٫۰۵۵۰ در تلاش باشد.

برای امروز بیشتر ترجیح می دهیم در نزدیکی سطوح رزیستنس و مقاومتهای ۱٫۰۶۷۰ ، ۱٫۰۶۷۵ و پس از آن سطح ۱٫۰۷۰۰ اقدام به معامله فروش یورو در مقابل دلار آمریکا کنیم. لازم به ذکر است که روز پنجشنبه بازارهای آمریکا بدلیل روز شکر گذاری در تعطیلات باقی خواهند ماند و انتظار می رود که حجم معاملات کاهش یابد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن به دلیل جریان ریسک گریزی امروز انتظار می رود فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید در محدوده نزدیکی سطوح حمایت ۱۲۲٫۲۵ ، ۱۲۲٫۲۰ و ۱۲۲٫۰۰ با حد تارگت ۱۲۳٫۲۵ ، ۱۲۳٫۴۰ و ۱۲۳٫۵۰ ایجاد شود. هدفهای بعدی افزایشی به ترتیب بر روی سطوح ۱۲۳٫۸۰ ، ۱۲۳٫۸۵ و ۱۲۴٫۰۰ دیده می شوند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز در حرکت اصلاحی فرصتهایی برای فروش به ترتیب در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۳۱٫۲۵ ، ۱۳۱٫۳۰ ، ۱۳۱٫۵۰ ، ۱۳۱٫۸۰ و سپس ۱۳۱٫۸۵ و ۱۳۲٫۰۰ چیده شده اند و اگر امروز حرکت نزولی این زوج ارز بار دیگر آغاز شود اولین هدف نزولی سطوح ۱۳۰٫۳۰ ، ۱۳۰٫۲۵ است و پس از آن هدف بعدی سطح ۱۳۰٫۰۰ خواهد بود.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا سخنان امروز مارک کارنی ریس بانک مرکزی انگلیس مبنی بر اینکه نرخ بهره همچنان در سطوح پایین باقی خواهد ماند باعث ریزش پوند به پایین ترین سطح ۲ هفته گذشته شده است و برای امروز ورود معامله گران به پوزیشن های فروش پوند فرصتی است که در حال حاضر برای آنها ایجاد شده تا بار دیگر فرصتهایی را برای ورود به پوزیشن فروش پوند با هدفهای پایین سطوح ۱٫۵۰۲۷ (پایین ترین سطح ۷ ماهه گذشته) و ۱٫۵۰۰۰ بدست آورند که سطح ۱٫۵۰۲۷ کمترین سطح روز ۶ نوامبر محسوب می شود.

سایر تحولات و در قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است حرکت قیمت در روندی خنثی مابین سطوح ۱۰۶۴ و ۱۰۸۲ ادامه خواهد داشت. به دلیل بسته شدن قیمت در پایین سطوح ۱۰۷۷ و ۱۰۷۶ فروشندگان کماکان متمایل به فروش اونس طلا هستند.

از این رو، هرگونه حرکت اصلاحی به بالای سطح مقاومت ۱۰۷۷ به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش تلقی می شود. در حرکت نزولی، سطح حمایت اولیه بر روی ۱۰۶۷ است و پس از آن سطح ۱۰۶۴ قرار دارد و اگر سطح ۱۰۶۴ با قدرت شکسته شود فرصتهایی برای فروش با هدف ۱۰۴۸ بوجود می آورد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا