تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن فعلا مدتی در اطراف سطوح ۱۰۷۶ و ۱۰۷۷ در نوسان باشد تا بعد از آن با شکست یکی از سطوح ۱۰۶۴ یا ۱۰۸۷ جهت بازار مشخص شود.

افزایش تنش ها بین روسیه و ترکیه پس از آن که دیروز ترکیه یک هواپیمای جنگی روسیه را در مرز سوریه سرنگون کرد فعلا اونس طلا را در نزدیکی سطوح ۱۰۷۶ و ۱۰۷۷ قرار داده است و به باور ما این رویداد به همراه گمانه زنی ها از احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر همچنان پتانسیل تغییر تمایلات بازار و جریان ریسک پذیری/گریزی را دارند.

از این رو رویداد خبری تنش بین روسیه و ترکیه که فعلا در جریان است می بایست بدقت مورد توجه قرار گیرد زیرا می تواند وضعیت اونس طلا را برای مدتی تحت تاثیر خود قرار دهد و همین عمل موجب شد تا سرمایه گذاران از روز گذشته مقداری به خرید دارایی های مطمئن نظیر اونس طلا رو آورند و در نتیجه، قیمت اونس طلا از نزدیکی پایین ترین سطح ۶ ساله گذشته مقداری به بالای سطوح ۱۰۷۶ و ۱۰۷۷ اصلاح کرده است.

از سوی دیگر فردا بازارهای مالی در ایالات متحده به مناسبت تعطیلات روز شکر گذاری تعطیل هستند و بازارها را در روندی آرام و کم تحرّک قرار داده اند. به همین خاطر نوسانات قیمت اونس طلا در روندی خنثی و مابین نرخهای ۱۰۶۴ و ۱۰۸۷ ادامه دارد و نشانه ی خاصی از احتمال شکسته شدن یکی از این سطوح فعلا دیده نمی شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) قرار گرفته است و به نظر می رسد قیمت اونس طلا فعلا در اطراف سطح ۱۰۷۶ مقداری در نوسان باشد.

در حرکت افزایشی اگر تنش بین روسیه و ترکیه بیشتر شود و سطح مقاومت ۱۰۸۷ با قدرت شکسته شود احتمال اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۱۰۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد اما اگر قیمت همچنان در اطراف سطوح ۱۰۷۶ و ۱۰۷۷ باقی بماند و پس از آن با کاهش تنش و بهبود اوضاع بازار سهام و انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث ریزش قیمت به پایین سطح ۱۰۶۴ شود، انتظار می رود فشارهای نزولی بر اونس طلا تا سطح ۱۰۴۸ ادامه یابد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

در تقویم اقتصادی امروز، آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی، میزان سفارشات کالاهای بادوام آمریکا، فروش خانه های جدید و تمایلات مصرف کنندگان میشیگان اخبار قابل توجهی هستند که می توانند در صورت اعلام قوی، نشانه ی دیگری از افزایش نرخ بهره بانک فدرال آمریکا در ماه دسامبر قلمداد شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا