تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت موفق به شکست سطح ۴۳٫۴۵ دلار/بشکه شود تا سطح ۴۴٫۰۲ افزایش می یابد که این موضوع را در نمودار پایین بررسی امواج الیوت، سطوح فیبوناچی و قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۲٫۱۰ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار گرفته است و این موج هدف افزایشی سطوح ۴۵٫۵۸ و ۴۷٫۱۳ را نشانه گرفته است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند.

با این حال هدف واقع بینانه ما افزایش قیمت نفت به سطح ۴۴٫۰۲ از طریق عبور از سطح ۴۳٫۴۵ می باشد. از منظر تحلیل بلند مدت سطح ۳۸٫۹۹ (پایین ترین سطح روز ۲۰ نوامبر) به عنوان دومین کف از کف دو قلو محسوب می شود که از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به این سو تشکیل شده است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطوح حمایت ۴۲٫۱۰ و ۴۱٫۸۶ دلار/بشکه خواهد بود.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز انتشار اخباری در خصوص تنش بین روسیه و ترکیه بعد از ساقط شدن جنگنده روسی توسط ترکیه در مرز با سوریه از روز گذشته توجه بازارها را به خود جلب کرده است و موجب تقویت قیمت نفت در بازارها شده است، هنوز خبرهای تکمیلی در این خصوص منتشر نشده اما وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است در حال آماده سازی مقدماتی برای پاسخ به ترکیه است.

از این رو اخبار مربوط به تنش میان روسیه و ترکیه در صدر اخبار قرار دارد و همچنین امروز عمده توجه معامله گران به آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران خواهد بود و انتظار میرود از رقم قبلی ۲۵۲ هزار به ۱٫۲۰۰ میلیون بشکه افزایش یابد. در صورتیکه رقم نهایی پایین تر از حد پیش بینی بازار اعلام شود باعث تقویت قیمت نفت می شود که اهداف بعدی آن را در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۷٫۳۱ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۵٫۷۲ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۴۳٫۱۵ (پایین ترین سطح روز ۱۶ نوامبر) تشکیل شده بود که در واکنش به تنش میان روسیه و ترکیه با قدرت شکسته شد و سطح مقاومت بعدی قیمت نفت برنت بر روی ۴۷٫۳۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد که این سطح مماس با سقف کانال نزولی در نمودار پایین می باشد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود الگوی سقف دو قلو یکی در سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) و دیگری در سطح ۴۳٫۱۵ ساخته شده است و براساس این سناریو انتظار داریم که قیمت نفت برنت در روزهای و هفته های آتی مجدد تا سطح ۵۴٫۰۵ افزایش یابد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۴۴٫۷۴ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی تشکیل شده است. چنانچه قیمت نفت برنت پتانسیل صعود را کسب نماید، در کوتاه مدت قیمت در صدد فتح قله‌ ۴۷٫۳۱ خواهد بود و چنانچه پتانسیل قوی افزایش داشته باشد در میان مدت به سمت هدف ۵۴٫۰۵ دلار/بشکه حرکت خواهد نمود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

تقویم اقتصادی امروز به جز آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا خبر قابل توجهی ندارد و معامله گران عمدتاً به نوسانات بازارهای سهام و اخبار مربوط به تنش میان روسیه و ترکیه و خبر موجودی ذخایر نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران توجه خواهند داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت