تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۴۶۲۶ دلار/تن مواجه شود و چنانچه این سطح مقاومت شکسته شود باعث افزایش به سوی سطح ۴۷۴۰ می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۵۲۲۰ (بالاترین سطح روز ۴ نوامبر) به ۴۴۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تشکیل شده است که موقتا مانع از پیشروی بیشتر قیمت به سوی سطح ۴۷۴۰ شده است.

بررسی شمارش امواج الیوت ویو نشان می دهد که موج اصلاحی قیمت که از سطح ۴۴۴۳٫۵۰ شروع شده است در قالب موج چهار یعنی موج iv می باشد که چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۳۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۳ اکتبر) می باشد و به احتمال زیاد این موج در حوالی سطح مقاومت ۴۶۲۶ به پایان رسیده است.

از هم اکنون می بایست منتظر فرود قیمت به زیر سطح حمایت ۴۵۵۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) باشیم که اگر این سطح شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۴۴۹۷ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود و در نتیجه، فرصتی برای ورود مجدد فروشندگان فراهم شود.

از این رو، می توان با شکسته شدن سطح حمایت ۴۵۵۶ اقدام به فروش مس کرد و هدف را ریزش قیمت به ترتیب به سطوح ۴۴۹۷ و ۴۴۴۳ دلار/تن تعیین نمود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود که از سطح ۱۴۳۲٫۵۰ دلار/تن (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) شروع شده است در حوالی سطوح مقاومت ۱۴۶۱ و ۱۴۷۵ پایان دهد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی گوه (wedge) نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) تشکیل شده اند. از این رو امروز در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۴۶۱ و ۱۴۷۵ برای قیمت بسیار با اهمیت هستند و معامله‌گران شایسته است در نزدیکی این سطوح رفتار قیمت آلومینیم آلیاژی را به دقت زیر نظر داشته باشند.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود این موج نزولی در درون الگوی گوه شکل گرفته است که خط روند بالایی الگوی گوه یعنی سطوح ۱۴۶۱ و ۱۴۷۵ به عنوان مقاومت مستحکم قیمت عمل کرده است و این در حالی است که خط روند پایینی الگوه گوه هدف نزولی ۱۳۷۴ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) را نشان می دهد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال قویا پیش بینی می شود پس از پایان یافتن این موج اصلاحی در حوالی سطوح مقاومت ۱۴۶۱ و ۱۴۷۵ موج نزولی (c) مجدد از سر گرفته شود که در نمودار پایین مشاهده می کنید و تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی در درون الگوی گوه قرار دارد، حرکت اصلی نزولی است و انتظار داریم به ترتیب به سوی سطوح ۱۴۱۸ و ۱۴۰۱ و پس از آن به سطح ۱۳۷۴ دلار/تن کاهش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم