تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن امروز یا دوشنبه به این روند خنثی خود بین سطوح ۴۱٫۸۱ و ۴۳٫۵۵ دلار/بشکه پایان دهد و پس از آن به سوی سطح مقاومت ۴۴٫۹۴ افزایش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت نفت در موج افزایشی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی احتمالی از سطح ۳۷٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به این سو می باشد.

همانطور که قبلا عرض کردم قیمت نفت در این موج می تواند تا سطح ۴۷٫۱۳ افزایش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد و حتی در بیشترین قدرت خود ممکن است توانایی خوبی برای رسیدن به سطح ۵۲٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) بدست آورد.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۳۸٫۹۹ (پایین ترین سطح روز ۲۰ نوامبر) نشان می دهد که قیمت در تلاش برای افزایش به سوی سطوح ۴۳٫۵۵ و ۴۴٫۰۲ قرار دارد که هر دو بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

به باور ما این موج افزایشی از قدرت و توانایی بالایی برخوردار است و بعید است با نوسانات خنثی اخیر توان حرکت افزایشی خود را از دست دهد و برای امروز چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۴۳٫۵۵ برسد باعث افزایش قیمت به سوی سطوح ۴۴٫۰۲ و ۴۴٫۹۶ می شود.

در حرکت نزولی و در واکنش به آرام تر شدن تنش میان روسیه و ترکیه تنها به شرط شکسته شدن کامل سطح حمایت ۴۱٫۸۱ و تثبیت دو ساعته پایین آن باعث اصلاح جزئی قیمت نفت به سوی سطح ۴۰٫۷۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود. به باور ما برای امروز مهمترین سطوح حمایت ۴۱٫۸۱ و ۴۱٫۲۶ و پس از آن سطح ۴۰٫۷۳ هستند که هر یک از این سطوح می توانند در مسیر حرکت اصلاحی مانع بسیار جدی و محکمی باشند.

در هر صورت برای امروز هرچند حرکت قیمت نفت فعلاً در روندی خنثی بین سطوح ۴۱٫۸۱ و ۴۳٫۵۵ است، اما به یاد داشته باشید که پس از پایان یافتن این روند خنثی برای امروز یا دوشنبه امکان شروع روند افزایشی به سوی سطوح ۴۴٫۰۲ و ۴۴٫۹۶ دلار/بشکه چندان بعید نیست که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۶٫۱۱ دلار/بشکه را بشکند و به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۷٫۰۳ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت تایید کرده اند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت در موج افزایشی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی احتمالی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) به این سو است و پیش بینی کنیم کنیم قیمت نفت برنت حداقل بتواند تا سطح ۴۷٫۶۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال سقف بالایی کانال نزولی اشاره به افزایش قیمت نفت برنت به سوی سطح ۴۷٫۰۳ دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج کاهشی ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح روز ۳ نوامبر) به ۴۳٫۱۵ (پایین ترین سطح روز ۱۶ نوامبر) قرار دارد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که این موج افزایشی C در برخورد اولیه به سطح مقاومت ۴۶٫۱۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) چندان موفق به شکست آن نشده است اما با توجه به اینکه این موج افزایشی از قدرت و توانایی زیادی برخوردار است به احتمال زیاد امروز یا دوشنبه مجدد باعث افزایش قیمت نفت برنت شود.

در حرکت نزولی در واکنش به آرام تر شدن تنش بین روسیه و ترکیه تنها به شرط شکسته شدن کامل سطح حمایت ۴۴٫۸۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و تثبیت دو ساعته قیمت پایین آن موجب اصلاح جزئی به سوی سطح حمایت ۴۳٫۹۸ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود.

در مجموع به باور ما حرکت قیمت نفت برنت کماکان در روندی صعودی و در موج افزایشی C است و پیش بینی می کنیم پس از انجام حرکت اصلاحی جزئی شاهد شروع حرکت صعودی جدید قیمت نفت برنت به سوی سطوح مقاومت ۴۶٫۱۱ و ۴۷٫۰۳ دلار/بشکه باشیم که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت