تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۶۲۶ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۴۵۵۶ کاهش یابد که این حرکت را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت مس از سطح ۴۴۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت مس در موج اصلاحی iv صورت گرفته است که چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۳۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۳ اکتبر) است و عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۴۷۴۰ تاییدی در جهت تکمیل شدن حرکت اصلاحی اخیر است که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۵۲۲۰ (بالاترین سطح روز ۴ نوامبر) به ۴۴۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تشکیل شده است. به باور ما این موج نزولی در موج نزولی v از موج بزرگ تر ۳ قرار خواهد گرفت که می تواند قیمت مس را دوباره تا سطح ۴۵۵۷۶ و پس از آن سطوح ۴۴۹۷ و ۴۴۴۳ پایین بکشاند.

از منظر تحلیل تکنیکال به باور ما قیمت مس در حال فاصله گرفتن از سطح مقاومت ۴۷۴۰ است و پتانسیل ریزش خوبی در قیمت آن ایجاد شده است که ممکن است قیمت را به نقاط پایین تری هدایت نماید که در چارت پایین مشاهده می کنید.

از این رو به نظر می رسد قیمت مس پس از برخورد با مقاومت یاد شده به این سطح مقاومتی واکنش نشان دهد و در این ناحیه که البته سطح ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی نیز به چشم می خورد، قیمت مس مجبور به حرکت رو به پایین شود و در این حالت ایجاد فشار فروش هدفهای نزولی ۴۵۵۶ و ۴۴۹۷ و پس از آن سطح ۴۴۴۳ دلار/تن را نمایان می سازد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۴۸۵ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی و قدرت قیمت در تثبیت کامل بالای سطح مقاومت ۱۵۱۷ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) به ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تشکیل شده است و برای امروز باید منتظر اصلاح و کاهش قیمت به سوی سطح ۱۴۸۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) باشیم که در چارت پایین مشاهده می کنید.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی آلومینیم آلیاژی صرفا در جهت برگشت قیمت به سوی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۶۴۶ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) می باشد و برای امروز حتی ممکن است قیمت آن با شکسته شدن سطح حمایت ۱۴۸۵ به سطح ۱۴۶۵ نیز ریزش کند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۱۷ و تثبیت دو ساعته قیمت بالای آن باعث رسیدن قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۵۴۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که این سناریو اندکی بعید به نظر می رسد.

در حال حاضر قیمت آلومینیم آلیاژی در منطقه بین دو سطح ۱۴۸۵ و ۱۵۱۷ دلار/تن مشغول نوسان است که این دو قیمت دو کرانه سطح محصور بین دو حد ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی می باشد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم