تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده

EurUsd :

تثبیت قیمت یورو در زیر خطوط میانگین متحرک ۵۵ ، ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه بیانگر آن است که فروشندگان همچنان کنترل بازار را در دست دارند و حتی در صورت بازگشت قیمت به سطوح ۱٫۳۰۵۰ و ۱٫۳۰۶۰ سفارشات فروش وارد بازار خواهند شد و حتی می بینیم که در منطقه ۱٫۳۰۸۰ الی ۱٫۳۱۰۰ سفارشات فروش با هدف نزدیکی سطح ۱٫۳۰۰۰ چیده شده است.

برای امروز در صورت عبور قیمت به زیر ۱٫۲۹۸۵ نشاندهنده شروع دور جدیدی برای روند نزولی به زیر  ۱٫۲۹۶۰ و ۱٫۲۹۵۰ است. افزایش اختلاف بازدهی اوراق قرضه کشورهایی حاشیه اروپا و آلمان با نرخ بازدهی اوراق قرضه آمریکا و صحبتهای ملایم (dovish) دیروز ریس بانک مرکزی اروپا از جمله دلایلی است که فشارهای نزولی بر قیمت یورو در مقابل دلار را بیشتر خواهد کرد.  

با توجه به قرار گرفتن یورو در زیر سطح ۱٫۳۰۷۲ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه )  قیمت در یک موج کاهشی قرار گرفته است و به نظر می رسد که با شکسته شدن سطح ۱٫۲۹۸۵ به این رفتار نزولی خود ادامه دهد و حتی ممکن است هفته آینده پس از جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) که قرار است روز ۴ جولای برگزار شود ، اهداف نزولی پایین تری به ترتیب سطوح ۱٫۲۸۳۰ و ۱٫۲۷۶۵  ( ابر ایچیموکوی هفتگی ) را نشانه بگیرد .

در حال حاضر این زوج ارز در منطقه ۱٫۳۰۴۰ قرار دارد و احتمال ریزش مجدد آن تا ۱٫۳۰۰۰ وجود دارد . در صورتیکه سطح ۱٫۲۹۸۵ نیز شکسته شود می توان موج تضعیف یورو را انتظار داشت . از این رو تا زمانی که پایین سطح ۱٫۳۱۰۰ باشیم هنوز یورو در موج نزولی قرار دارد .

بنابراین برای امروز سفارشهای فروش یورو روی دو منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۴۰ و ۱٫۳۰۵۰ و پس از آن در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۸۰ الی ۱٫۳۱۰۰ قرار دارد و امروز از نوع چیدمان سفارشهای فروش یورو می توان اینطور استنباط کرد که بازار در جهت کاهش یورو به سوی منطقه ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۲۹۸۵ در حرکت است و روند غالب کاهشی در نظر گرفته می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در این زوج ارز فعلا فروشندگان قصد دارند جلوی افزایش قیمت را بگیرند و بتوانند تا جای ممکن در افزایشها بفروشند. نکته مهم اینکه آسیایی ها فقط در ساعتهای مربوط به سشن کاری خود معامله نمی کنند بلکه برخی سفارشهای آنها در بازار اروپا و امریکا انجام می پذیرد.

برای امروز سفارشات فروش معامله گران حرفه ای بر روی منطقه ۹۸٫۳۰ و ۹۸٫۴۰ و پس از آن در منطقه ۹۸٫۷۵ الی ۹۸٫۸۰ چیده شده اند و حد سود نیز در منطقه حمایت و یا کف قیمتی در محدوده ۹۷٫۳۰ و ۹۷٫۲۰ بعدی در منطقه ۹۷٫۰۰ و ۹۶٫۹۰ الی ۹۶٫۷۰ وجود دارند.

در نمودار زیر می بینیم که قیمت این زوج ارز همچنان تحت تاثیر کف و سقف ابر ایچیموکو قرار گرفته است که کف این ابر در محدوده ۹۵٫۱۶ و سقف آن در حدود ۱۰۱٫۳۲ تشکیل شده است. سطوح مقاومت به ترتیب در منطقه ۹۸٫۶۶ ( خط کیجون سن ) و سطح ۹۸٫۷۴ ( خط فیبوناچی ۱۰۳٫۷۴ به ۹۳٫۷۵) قرار گرفته است.

کاملا در نمودار زیر مشخص است که خطوط تنکان سن و کیجون سن سیگنال تراز منفی صادر کرده است که می تواند قیمت را در یکی از سطوح ۹۴٫۳۰ و ۹۴٫۴۰ و یا منطقه ۹۸٫۷۵ و ۹۸٫۸۰ تحت فشارهای نزولی قرار دهد.

در زوج ارز EurJpy امروز سطوح مقاومت بر روی ۱۲۸٫۲۰ و ۱۲۸٫۴۰ قرار دارد که سفارشات فروش نیز در همین منطقه با حد استاپ بالای ۱۲۸٫۶۵ تنظیم شده است و منطقه کف یا سفارشات خرید نیز در محدوده ۱۲۷٫۰۰ با حد استاپ در زیر منطقه ۱۲۶٫۴۰ به چشم می خورند.

در زوج GbpJpy همانطور که دیروز گفته شد، سفارشهای خرید در منطقه ۱۴۹٫۵۰ و ۱۴۹٫۰۰ وجود داشت که دقیقا وقتیکه قیمت به حدود این منطقه رسید، خریدها صورت گرفت و هم اکنون دوباره به بالای ۱۵۰ رسیده است و  دیروز دیدیم که قیمت نتوانست به زیر ۱۴۹ برسد .

همانطور که گفتیم در این زوج ارز کمی از سفارشهای خرید انجام شده منتها خبرهایی که می رسد ، ظاهرا برای امروز سفارشهای فروش کمی به منطقه ۱۵۰٫۵۰ الی ۱۵۱٫۰۰ عقب نشینی کرده اند و باید دید آیا فروشندگان جدید در منطقه ۱۵۰٫۵۰ و ۱۵۱٫۰۰ می توانند قیمت را دوباره به حوالی منطقه ۱۴۹ برسانند؟ در حرکت نزولی تثبیت قیمت در پایین سطح ۱۴۹٫۰۰ تایید کننده ادامه حرکت نزولی است که می تواند هدف ۱۴۸٫۳۰ و ۱۴۸٫۰۰ پس از آن ۱۴۷٫۳۰ و ۱۴۷٫۰۵ را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

از لحاظ تکنیکی ادامه روند کاهشی پوند محتمل ترین سناریوی موجود است و همانطور که در نمودار زیر می بینید قیمت توانسته است به زیر ۱٫۵۲۹۲ ( خط فیب ۵۰ درصدی از ۱٫۴۸۳۲ به ۱٫۵۷۵۳) کاهش یابد و از هم اکنون هدف ۱٫۵۱۸۴ ( خط فیب ۶۱٫۸ درصدی) را نشانه گرفته است .

براساس آنچه که قبلا بدان اشاره کردیم قیمت به زیر ۱٫۵۲۹۳ رسید و اکنون هدف بعدی، فرود تا نرخ ۱٫۵۲۵۰ و ۱٫۵۱۸۴ خواهد بود. نشانه هایی برای استمرار حرکت نزولی نیز دیده می شود.

خط میانگین متحرک ۳۰ روزه نیز که بر روی سطح ۱٫۵۳۷۶ قرار گرفته است بر فشارهای نزولی قیمت پوند افزوده است. اتفاقا امروز همانطور که در پیشنهادهای معاملاتی روزانه سایت نیز گفته شد، سفارشهای فروش هم عمدتا در نزدیکی منطقه ۱٫۵۳۶۰ چیده شده اند .

امروز همچنین در انگلیس ، میزان نهایی نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال اعلام شد و هر چند که در مقیاس فصلی بدون تغییر در عدد ۰٫۳%+ اعلام شد اما در دوره سالانه نشان داد که شاخص نرخ رشد اقتصادی همچنان رو به وخامت است.

بنابراین خط ساپورت ۱٫۵۲۹۳ در هم شکسته شده و ساپورت بعدی در  منطقه ۱٫۵۲۵۰ قرار دارد که اگر این منطقه نیز شکسته شود به اعتقاد من دیر یا زود سطح ۱٫۵۱۸۴ لمس خواهد شد که در نمودار زیر مشخص است .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند