تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۰۴۸ را تاچ کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود در طول هفته سیگنال فروش قوی تا سطح ۱۰۱۵ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این دو سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) می باشد.

به باور ما این موج نزولی از قدرت زیادی برخوردار است و در طی هفته های آتی براحتی می تواند قیمت اونس طلا را تا سطح ۹۶۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطوح مقاومت ۱۰۶۱ و ۱۰۶۴ خواهند بود و در هفته جاری تنها به شرط شکست و تثبیت کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۱۰۷۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) به معنای اصلاح به سوی سطح ۱۱۰۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

در حال حاضر قیمت اونس طلا در نزدیکی پایین ترین سطح ۶ ساله گذشته قرار دارد و اخبار متعددی که این هفته در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت اونس طلا را فراهم آورد.

در تقویم اقتصادی امروز خبر خاصی منتشر نخواهد شد اما انتظار داریم نوسانات بازار باز هم ادامه داشته باشد و در این میان در طول هفته جاری بی شک اخبار آمریکا مخصوصا سخنرانی روز چهارشنبه و پنجشنبه یلن ریس بانک مرکزی آمریکا و آمار ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در روز جمعه توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

بنابراین، اگر پیش بینی ها در مورد رشد آمارهای اقتصادی در این هفته نیز تحقق یابد و در ادامه نیز شاهد اخبار مثبت برای میزان آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی در روز جمعه باشیم، گمانه ها برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه دسامبر بیشتر می شود و می تواند به حرکت کاهشی اونس طلا بیانجامد.

این ماه، اونس طلا بیشترین سقوط ماهیانه خود را در طی دو نیم سال گذشته متحمل شد و این حرکت نشان دهنده شروع روندی جدید – و نزولی – برای اونس طلا به پایین سطح ۱۰۴۸ است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا