تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت به همین صورت در بالای سطح حمایت ۴۱٫۸۱ دلار/بشکه بتواند تثبیت شود مجدد به سوی سطح مقاومت ۴۳٫۵۵ افزایش می یابد اما اگر به زیر سطح ۴۱٫۵۰ برسد و دو ساعت پایین آن تثبیت شود نشان دهنده شکست کامل سطح حمایت ۴۱٫۸۱ است که می تواند باعث کاهش قیمت به سطح ۴۰٫۷۳ شود.

در هر صورت به نظر می رسد موج نزولی b دیر یا زود در اطراف سطح حمایت ۴۱٫۸۱ یا ۴۰٫۷۳ پایان یابد و پس از آن در موج افزایشی c به سوی سطح ۴۳٫۵۵ قرار گیرد. همانطور که در چارت پایین مشخص است این دو سطوح ۴۱٫۸۱ و ۴۳٫۵۵ به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۳۸٫۹۹ (پایین ترین سطح روز ۲۰ نوامبر) قرار دارند.

به باور ما قرار گرفتن قیمت در این محدوده خنثی ۴۱٫۸۱ و ۴۳٫۵۵ به عنوان موج دوم یعنی موج b از چرخه سه موجی از سطح ۳۸٫۹۹ در نظر گرفته می شود و انتظار داریم پس از تکمیل شدن این موج شاهد افزایش قیمت در موج c باشیم که احتمالا این موج از نزدیکی یکی از سطوح ۴۱٫۸۱ یا ۴۰٫۷۳ شروع خواهد شد و این امر از منظر تحلیل تکنیکال بر روند حرکت نفت تاثیر خواهد گذاشت.

یادآوری می شود در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت دو ساعته قیمت پایین سطح ۴۱٫۵۰ می تواند قیمت را به سطح ۴۰٫۷۳ برساند که در نمودار پایین مشاهده می کنید. به باور ما قیمت نفت برای ادامه افزایش قیمت احتیاج به تجدید قوا دارد و قیمت آن فعلا در موج b قرار گرفته است.

اگر قیمت نفت بتواند برای ایستادگی بیشتر در برابر ریزش، پتانسیل لازم را برای تثبیت بالای سطح ۴۱٫۸۱ کسب کند به سرعت باید به فکر لمس قیمت های ۴۲٫۷۵ ، ۴۳٫۳۲ و ۴۳٫۵۵ باشد که در نمودار پایین مشاهده می کنید. امروز در آمریکا اخبار اقتصادی آمریکا خاصی منتشر نخواهد شد و از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت منتظر تکمیل شدن موج b در نزدیکی یکی از سطوح ۴۱٫۸۱ یا ۴۰٫۷۳ دلار/بشکه است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن چنانچه دو ساعت پایین سطوح حمایت ۴۴٫۹۸ و ۴۴٫۸۸ دلار/بشکه تثبیت شود به سوی سطح ۴۳٫۹۸ اصلاح خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی قرار دارند و شکست کامل سطح ۴۴٫۸۸ باعث برگشت قیمت نفت برنت به سطح ۴۳٫۹۸ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود.

در حال حاضر قیمت در پایین سطح حمایت ۴۴٫۹۸ تثبیت شده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح روز ۳ نوامبر) به ۴۳٫۱۵ (پایین ترین سطح روز ۱۶ نوامبر) قرار دارد.

این سطح بسیار نزدیک به سطح حمایت ۴۴٫۸۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است.

در حرکت صعودی نیز در حال حاضر قیمت نفت برنت با سطح مقاومت ۴۶٫۱۱ مواجه است که هنوز موفق به شکست آن نشده است و اگر به هر دلیلی این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۴۷٫۰۳ و پس از آن سطوح ۴۷٫۶۷ و ۴۷٫۹۵ دلار/بشکه صادر خواهد کرد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت