تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مجدد پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر یعنی سطح ۴۴۴۳٫۵۰ دلار/تن را لمس کند که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از این سطح نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این موج اصلاحی در قالب موج اصلاحی iv یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۳۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۳ اکتبر) تشکیل شده است.

به باور ما این موج اصلاحی در سطح مقاومت ۴۷۴۰ به پیک و سقف قیمت خود رسیده است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۲۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۴ نوامبر) به ۴۴۴۳٫۵۰ می باشد.

به اعتقاد ما موج نزولی v از هم اکنون شروع شده است که می تواند در این موج قیمت را به سوی سطوح ۴۴۹۷ و ۴۴۴۳٫۵۰ پایین بکشاند. سطح مقاومت قیمت مس نیز بر روی ۴۶۲۶ دیده می شود که بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی دیده می شود و اگر شکسته شود باعث برگشت قیمت به سطح ۴۷۴۰ می شود.

از این رو به نظر می رسد نزدیکی سطح مقاومت ۴۷۴۰ بتواند سقف مستحکمی برای قیمت مس باشد و قیمت با تثبیت در پایین این سطح بتواند آماده ریزش به سوی سطوح ۴۴۹۷ و ۴۴۴۳ دلار/تن شود که در چارت پایین به وضوح مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح ۱۴۳۲ دلار/تن را لمس کند که این سطح پایین ترین نرخ در روز ۲۳ نوامبر محسوب می شود و به نظر می رسد که روند نزولی قیمت از سطح ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) مجدد از سرگرفته شده است.

از منتظر تحلیل تکنیکال عمق حرکت نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۵۲۸ (بالاترین سطح روز ۲۷ نوامبر) به این سو نشان دهنده از سرگیری روند نزولی قیمت است که باعث وارونه شدن حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است موج نزولی قیمت از سطح ۱۶۵۵٫۵۰ در قالب پنج موج شکل گرفته است که بیانگر روند نزولی قیمت در بلند مدت است. برای امروز کاهش قیمت به پایین سطح ۱۴۴۸ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) هدف نزولی ۱۴۳۲ را بیشتر تایید خواهد کرد که در چارت پایین سطح ۱۴۴۸ بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج نزولی ۱۶۵۵٫۵۰ به ۱۴۳۲٫۵۰ تشکیل شده است.

در حرکت صعودی نیز سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۴۶۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود و تنها به شرط آنکه از بالا سطح مقاومت ۱۴۶۵ شکسته شود باعث رسیدن قیمت به سطح ۱۴۸۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز در صورتیکه این کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی استمرار داشته باشد و سطح ۱۴۴۸ با قدرت شکسته شود انتظار شروع حرکات بزرگی را تا سطح ۱۴۳۲ دلار/تن داریم که در چارت پایین به وضوح مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم