تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت موفق به شکست سطوح مقاومت ۱۰۷۶ و ۱۰۷۷ شود می تواند به ترتیب تا سطوح ۱۰۸۰ و ۱۰۸۷ و در ادامه تا سطوح ۱۰۹۸ و ۱۱۰۳ اصلاح کند در غیر این صورت اگر سطح ۱۰۶۲ با قدرت شکسته شود دوباره در مسیر نزولی به سوی سطوح ۱۰۵۲ و ۱۰۴۸ قرار خواهد گرفت.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت اونس طلا در حوالی سطح حمایت ۱۰۴۸ به ثبات قیمت رسیده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) محسوب می شود.

واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI اشاره به قرار گرفتن قیمت در حالت اشباع از فروش دارد که این موضوع می تواند مقداری باعث اصلاح قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۱۰۷۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شود. در طول هفته جاری در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۴۸ باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۱۰۱۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

از منظر فاندامنتالی گزارشهای اخیر کمیسیون معاملاتی آتی بازار کالا (CFTC) نشان می دهد که پوزیشن های فروش زیادی بر روی اونس طلا در هفته منتهی به ۲۴ نوامبر شکل گرفته و روز گذشته با پایان ماه میلادی و با بسته شدن تعدادی از فروش های قبلی و شروع یک حرکت اصلاحی می تواند زمینه را برای بسته شدن تعدادی از پوزیشن های فروش و حرکت اصلاحی قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۰۷۶ آماده کند.

با توجه به وضعیت قیمت در این حالت می بایست در انتظار ماند تا مشخص شود که آیا این حرکت نزولی در نزدیکی سطح حمایت ۱۰۴۸ به کف خود رسیده یا هنوز هم احتمال سقوط بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۰۴۸ وجود دارد. با حرکت قیمت اونس طلا در طی ۲۴ ساعته گذشته می توان پیش بینی کرد که نزدیکی سطح ۱۰۴۸ فعلا حمایت جدی و مستحکم برای قیمت اونس طلا تا قبل از اخبار مهم هفته محسوب می شود.

در حال حاضر برای امروز پیش بینی می شود اولین سطح مقاومت قیمت در این مسیر حرکت اصلاحی سطح ۱۰۷۶ باشد و به باور ما تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۷۶ نشانه ای از احتمال شروع حرکت اصلاحی جدید به سوی سطوح ۱۰۸۰ ، ۱۰۸۷ و ۱۰۹۸ و در ادامه سطح ۱۱۰۳ است که سطح ۱۱۰۳ بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی در نمودار زیر مشخص است.

این هفته برای اونس طلا مهم و سرنوشت ساز است. اخبار متعدد اقتصادی آمریکا خصوصاً شاخص امروز موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای ISM و روز جمعه اخبار اشتغال بخش غیر کشاورزی NFP وضعیت نهایی را برای اونس طلا رقم خواهد زد.

در هر حال برای امروز راهکار مطمئن آن است که فعلاً تا تشکیل جهت اصلی حرکت منتظر بمانیم تا ببینیم امروز قیمت اونس طلا می تواند موفق به شکست و عبور از سطوح مقاومت ۱۰۷۶ و ۱۰۷۷ شود یا نه. اگر موفق شود سیگنال اصلاح به سوی سطح ۱۱۰۳ صادر خواهد کرد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی بسته شدن کندل روزانه قیمت پایین سطح ۱۰۶۲ مجدد قیمت اونس طلا را تحت فشارهای نزولی به سوی سطوح ۱۰۵۲ و ۱۰۴۸ قرار خواهد داد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا