تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی حرکت کمی مبهم و نامشخص است زیرا قیمت هنوز هم در اطراف سطح حمایت ۴۱٫۸۱ دلار/بشکه در نوسان است که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۳۸٫۹۹ (پایین ترین سطح روز ۲۰ نوامبر) قرار دارد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود قیمت نفت در برخورد به این سطح حمایت مقداری توانسته اصلاح کند اما هنوز موفق به شکست خط روند نزولی رسم شده از سطح ۴۸٫۲۸ (بالاترین سطح روز ۴ نوامبر) نشده است و این خط روند فعلا مقاومت قیمت نفت محسوب می شود تا شکسته شود و دوباره سیگنال خرید تا سطح ۴۳٫۵۵ صادر کند.

در هر صورت این عدم توانایی قیمت نفت در عبور از خط روند رسم شده به معنای آن است که هنوز حرکت اصلاحی قیمت که از سطح ۴۳٫۴۶ (بالاترین سطح روز ۲۴ نوامبر) آغاز گردیده تکمیل نشده است. با این حال تا زمانیکه قیمت به زیر سطح حمایت ۴۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۳۰ نوامبر) نرسد نیز نمی توان از ریزش قیمت به سطح ۴۰٫۷۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) مطمئن شد.

در حرکت صعودی بهتر است برای خرید از بالای سطح مقاومت ۴۲٫۵۵ و به محض تثبیت کندل دو ساعته قیمت بالای خط روند نزولی وارد پوزیشن خرید با تارگت ۴۳٫۵۵ شد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی به وضوح مشخص است. به همین خاطر برای امروز انتظار می رود فرصتهایی برای خرید در بالای سطح ۴۲٫۵۵ شکل گیرد.

از این رو، خریداران در نرخهای بالا از جمله سطح ۴۲٫۵۵ وارد شده و در انتظار صعود به نرخهای بالای ۴۳٫۵۵ خواهند بود. اگر چنین نشود و سطح حمایت ۴۱٫۵۰ یعنی پایین ترین سطح روز گذشته با قدرت شکسته شود، هدف نزولی قیمت نفت سطح ۴۰٫۷۳ خواهد بود.

بنابراین برای امروز در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت نفت در روندی خنثی ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت ۴۲٫۵۵ یا حمایت ۴۱٫۵۰ دلار/بشکه بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم اگر قیمت موفق به شکست سطح ۴۴٫۴۰ دلار/بشکه شود تاییدی در جهت شکسته شدن سطوح حمایت ۴۴٫۹۸ و ۴۴٫۸۸ است که می تواند باعث برگشت قیمت نفت برنت به سوی سطح ۴۳٫۹۸ شود.

همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر مشخص است قیمت نفت برنت فعلا خود را پایین سطوح ۴۴٫۹۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۴۴٫۸۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) تثبیت کرده است و اگر امروز به هر دلیلی از پایین بتواند سطح ۴۴٫۴۰ را با قدرت بشکند پیش بینی می شود تا سطح ۴۳٫۹۸ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است.

در حرکت صعودی نیز تنها به شرط آنکه قیمت نفت برنت بتواند بالای سطح ۴۴٫۹۸ با قدرت تثبیت شود به معنای تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۴۶٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۵ نوامبر) است و با شکسته شدن سطح ۴۵٫۷۲ (بالاترین سطح روز ۳۰ نوامبر) به سوی سطح ۴۶٫۱۱ افزایش می یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح روز ۳ نوامبر) به ۴۳٫۱۵ (پایین ترین سطح روز ۱۶ نوامبر) می باشد.

در هر صورت برای امروز سطوح فعلی چندان جذابیتی برای ورود به پوزیشن جدید ندارد اما هرگونه افزایش قیمت به بالای سطح ۴۴٫۹۸ می تواند زمینه برای ورود به پوزیشن خرید را فراهم کند. انتظار می رود سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۴۴٫۴۰ و پایین تر از آن سطح ۴۳٫۹۸ و ۴۳٫۱۵ دلار/بشکه مانع از ادامه حرکت نزولی گردند.

لازم به ذکر است اجلاس سران کشورهای صادر کننده نفت اوپک روز جمعه برگزار می شود و قویا پیش بینی می شود سقف تولیدات نفت اوپک ثابت باقی بماند و هر گونه تصمیم گیری در مورد کاهش سقف سطح تولیدات باعث نوسانات شدید بازار نفت خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت