تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین سطوح و روند خنثی ۴۵۵۶ و ۴۶۲۶ دلار/تن در نوسان باشد تا با شکسته شدن یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این محدوده رنج و خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۲۲۰ (بالاترین سطح روز ۴ نوامبر) به ۴۴۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تشکیل شده است.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۴۶۲۶ برسد سیگنال افزایش به سوی سطح ۴۷۴۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر می کند و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۵۵۶ سیگنال کاهش به سوی سطح ۴۴۹۸ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) صادر خواهد کرد.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد قیمت مس بزودی به این حرکت خنثی و یکنواخت خود در حوالی سطح ۴۶۲۶ پایان می دهد و دوباره با کاهش قیمت مواجه خواهد شد و از آنجایی که قیمت مس هنوز در موج نزولی v قرار دارد انتظار داریم به سوی سطح ۴۴۴۳٫۵۰ کاهش یابد.

بنابراین در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت مس در روندی خنثی بین سطوح فوق ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت ۴۶۲۶ یا حمایت ۴۵۵۶ بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد.

در مجموع بر این باوریم که سطح مقاومت اصلی قیمت مس بر روی ۴۶۲۶ تشکیل شده است و در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۵۵۶ و تثبیت قیمت در پایین آن می تواند به منزله استمرار روند نزولی قیمت مس به سوی سطح ۴۴۴۳٫۵۰ دلار/تن تلقی شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن هدف نزولی ۱۴۳۲٫۵۰ دلار/تن که روز گذشته بدان اشاره کرده بودیم فعلا برای امروز موقتا نقض شده است که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۱۴۴۸ نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج کاهشی ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) به ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تشکیل شده است که به عنوان آخرین سد و مانع قیمت در برابر ریزش قیمت به سوی سطح ۱۴۳۲ عمل کرده است.

عدم قدرت و توانایی قیمت آلومینیم آلیاژی در شکست سطح حمایت ۱۴۴۸ به معنای احتمال استمرار حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۴۳۲ می باشد که می تواند در صورت شکست سطح مقاومت ۱۴۶۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) این حرکت اصلاحی را بیشتر تایید کند.

در حرکت نزولی قیمت نیز کاهش قیمت به سطح ۱۴۴۳ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۱۴۴۸ می باشد که می تواند هدف نزولی ۱۴۳۲٫۵۰ را نمایان سازد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

بنابراین در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی در روندی خنثی بین سطح حمایت ۱۴۴۸ و مقاومت ۱۴۶۵ دلار/تن ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت یا حمایت بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم