تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا در آستانه اخبار مهم هفته سطوح فعلی چندان جذابیتی برای ورود به پوزیشن جدید ندارد اما برای امروز هرگونه اصلاحی به نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۰۶۳۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) و پس از آن سطوح ۱٫۰۶۴۰ ، ۱٫۰۶۵۰ و در ادامه سطح مقاومت ۱٫۰۶۷۰ می تواند زمینه برای ورود به پوزیشن فروش یورو را فراهم کند.

اگر در هفته جاری قیمت به زیر سطح ۱٫۰۵۵۰ سقوط کند، هدف بعدی سقوط تا سطح ۱٫۰۵۰۰ خواهد بود و پس از آن نیز قیمت تا سطح حمایت ۱٫۰۴۵۰ یعنی پایین ترین سطح سال جاری سقوط خواهد کرد. در هر صورت برای امروز ترجیح می دهیم که در محدوده سطوح حمایت ۱٫۰۵۶۵ ، ۱٫۰۵۶۰ و ۱٫۰۵۵۰ اقدام به تسویه فروش یورو کنیم و به نظر می رسد که محدوده ۱٫۰۵۶۵ تا ۱٫۰۵۵۰ تا قبل از نتیجه جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) و اخبار مهم اشتغال آمریکا (NFP) حمایت یورو باشد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز در حال حاضر برای امروز انتظار می رود هر گونه حرکت اصلاحی منجر به ایجاد فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش گردد. سفارشات فروش امروز به ترتیب بر روی سطوح ۱۳۰٫۸۰ و ۱۳۱٫۰۰ قرار دارند و اگر قیمت به زیر نرخ ۱۲۹٫۶۵ سقوط کند، هدف بعدی سقوط تا سطح ۱۲۹٫۵۰ خواهد بود و پس از آن نیز قیمت تا سطح ۱۲۹٫۲۰ سقوط خواهد کرد.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا برای امروز هرگونه حرکت اصلاحی نیز با مقاومتهایی در نرخهای ۱٫۵۱۲۵ ، ۱٫۵۱۳۰ ، ۱٫۵۱۴۰ و ۱٫۵۱۵۰ و در نهایت ۱٫۵۲۰۰ مواجه خواهد بود و در صورت نزدیک شدن قیمت به این سطوح معامله گران اقدام به گرفتن پوزیشن فروش می نمایند و می بایست برای امروز حد تارگت را به ترتیب نزدیکی سطوح حمایت ۱٫۵۰۳۵ ، ۱٫۵۰۳۰ و ۱٫۵۰۰۰ تعیین کرد.

در سایر تحولات برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم قیمت آن در طی سه ماهه آینده مجدد سطح ۵۴٫۰۵ یعنی بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) را لمس کند. در نمودار زیر مشخص است که حرکت پنج موجی قیمت از سطح ۱۱۷٫۳۴ (بالاترین سطح روز ۲۸ اوت ۲۰۱) در سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت ۲۰۱۵) تکمیل شده است که این موضوع را بررسی واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI هفتگی نشان داده است.

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال به وضوح مشخص است که موج ۳ نسبت به موجهای ۱ و ۲ بسیار قوی و بلند بوده است و این موضوع نشان می دهد که احتمال استمرار موج نزولی ۵ بسیا ضعیف است.

علیرغم حرکت اصلاحی شدید از سطح ۵۴٫۰۵ اما هنوز قیمت نفت برنت در بالای سطح ۴۲٫۲۳ در نوسان است و این حرکت اصلاحی در قالب یک الگوی زیگزاگی شکل در نوسان بوده است که از سه موج در قالب موجهای a , b , c شکل گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که طول موجهای a و c با هم برابر بوده اند که تاکیدی بر تکمیل شدن این موج اصلاحی است و به باور ما قیمت نفت برنت در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) قرار خواهد گرفت.

در این موج باید توجه داشت که در سه ماهه آینده قیمت نفت برنت در بیشترین قدرت خود توانایی افزایشی خوبی برای افزایش حتی تا سطح ۵۴٫۹۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است. با این حال خریداران باید با احتیاط عمل کنند زیرا عدم توانایی قیمت نفت برنت در شکست سطح مقاومت ۴۷٫۶۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) به معنای ریزش قیمت به سوی سطح ۴۳٫۱۵ دلار/بشکه تلقی می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت