تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن همچنان با سطوح مقاومت ۱۰۷۶ و ۱۰۷۷ مواجه باشد و تنها در صورتیکه کندل روزانه بالای این سطوح بسته شود سیگنال اصلاح به ترتیب به سوی سطوح ۱۰۸۰ ، ۱۰۸۵ و پس از آن سطوح ۱۰۸۷ ، ۱۰۹۸ و ۱۱۰۳ صادر خواهد کرد اما اگر موفق به شکست سطوح مقاومت ۱۰۷۶ و ۱۰۷۷ نشود و دوباره به پایین سطح ۱۰۶۳ کاهش یابد سیگنال فروش تا سطوح ۱۰۵۸ و ۱۰۵۲ و پس از آن سطح ۱۰۴۸ صادر می کند.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطوح مقاومت ۱۰۷۶ و ۱۱۰۳ هر کدام بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) قرار گرفته اند.

هر چند در این موج نزولی در میان مدت همچنان ادامه روند نزولی قیمت به سطوح ۱۰۱۵ و ۹۶۱ معتبر است اما قیمت در اولیه تلاش خود نتوانسته از سطح حمایت ۱۰۴۸ عبور کند و به خاطر همین تا قبل از اخبار مهم هفته پیش بینی می شود فعلا بین سطوح ۱۰۴۸ و ۱۰۷۶ در نوسان باشد تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود و جهت بازار مشخص گردد.

از منظر تحلیل تکنیکال هنوز معلوم نیست سطح حمایت ۱۰۴۸ تا چقدر قوی است اما با توجه به واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI انتظار داریم که برای مدتی قیمت اونس طلا بالای سطح حمایت ۱۰۴۸ تثبیت شود و به همین خاطر تا قبل از خبر آمار اشتغال ماهیانه آمریکا که قرار است روز جمعه منتشر شود قیمت اونس طلا بیشتر متمایل است تا در بین سطوح ۱۰۴۸ و ۱۰۷۶ تثبیت شود.

از این رو برای امروز می بایست در انتظار بود تا با رسیدن قیمت به سطوح پایین ۱۰۶۳ اقدام به فروش یا با رسیدن قیمت به بالای سطح ۱۰۷۶ اقدام به خرید نمود. امروز در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران توجه بازار به آمارهای ایالات متحده، خصوصاً تعداد اشتغال بخش خصوصی (ADP) و سخنرانی یلن ریس بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۰:۵۵ به وقت تهران معطوف است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا