تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن همچنان با خط مقاومت رسم شده مواجه باشد و تنها در صورتیکه بتواند به بالای این خط روند برسد سیگنال شکست سطح ۴۱٫۸۱ دلار/بشکه و هدف ۴۳٫۵۵ را مشخص می سازد در غیر این صورت و تا زمانیکه پایین سطح ۴۱٫۸۱ قرار دارد ممکن است مقداری به نزدیکی سطح ۴۰٫۷۳ برگردد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح ۴۱٫۸۱ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۳۸٫۹۹ (پایین ترین سطح روز ۲۰ نوامبر) تشکیل شده است و سطح حمایت بعدی بر روی سطح ۴۰٫۷۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود.

در طی چند روز گذشته هر حرکت اصلاحی بسیار کوتاه و محدود به خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۸٫۲۸ (بالاترین سطح روز ۴ نوامبر) بوده است و همانطور که اشاره کردیم برای ادامه حرکت افزایشی می بایست خط روند شکسته شود و فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید بوجود آورد.

همانطور که گفتیم تنها به شرط آنکه قیمت با قدرت خود را به بالای این خط روند برساند به معنای از سرگیری روند افزایشی از سطح ۳۸٫۹۹ است که این موج را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C نشان داده است و انتظار داریم دیر یا زود در این موج قیمت نفت تا سطح ۵۰٫۹۲ افزایش یابد که این سطح بالاترین نرخ روز ۹ اکتبر می باشد.

امروز در آستانه اعلام خبر موجودی ذخایر نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران توصیه می شود که دقت لازم به عمل آید زیرا اگر قیمت نتواند بالای خط روند تثبیت شود امکان یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۴۰٫۷۳ وجود دارد و بار دیگر هنگام نفوذ قیمت به بالای خط روند می توان وارد پوزیشن خرید با حد تارگت ۴۳٫۵۵ دلار/بشکه گردید. بهتر است تا خبر ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران منتظر بمانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکست سطح حمایت ۴۳٫۹۸ دلار/بشکه به سوی سطح ۴۳٫۱۵ کاهش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در زیر سطح حمایت ۴۴٫۸۸ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) تشکیل شده است و با شکست آن احتمال لمس سطح ۴۳٫۱۵ (پایین ترین سطح روز ۱۶ نوامبر) قوّت بیشتری به خود می گیرد.

در حرکت افزایشی نیز تنها در صورتیکه قیمت بتواند به بالای سطح مقاومت ۴۴٫۸۸ برسد سیگنال افزایش به سوی سطح ۴۶٫۱۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد.

بنابراین اکنون در قیمت نفت برنت در زیر سطح ۴۳٫۹۸ فرصت مناسبی برای فروش با تارگت ۴۳٫۱۵ ایجاد کرده است و این در حالی است که در حرکت افزایشی می توان در سطوح بالای ۴۴٫۸۸ اقدام به خرید با حد تارگت ۴۶٫۱۱ کرد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

امروز عمده توجهات بازار به خبر آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا و روز جمعه به اجلاس سران کشورهای صادر کننده نفت اوپک معطوف شده است و اخبار این هفته محرّکی برای حرکت قیمت نفت برنت در بازار خواهد بود و می تواند منجر به نوسانات جدّی برای نفت برنت گردد.

در میان مدت، بعد از یک حرکت اصلاحی به پایین سطح ۴۳٫۹۸ همچنان در انتظار ادامه حرکت صعودی قیمت نفت برنت هستیم و احتمال شکسته شدن سطوح ۴۴٫۸۸ و ۴۶٫۱۱ وجود دارد که در این صورت، هدف بعدی رسیدن در موج C به ترتیب به سطوح ۴۷٫۰۳ و ۴۷٫۶۷ و در ادامه ۴۷٫۹۵ و ۵۰٫۴۵ دلار/بشکه خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت