تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۴۶۲۶ دلار/تن مواجه شود و مقداری به سطح ۴۵۵۶ اصلاح کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

براساس نمودار پایین این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۲۲۰ (بالاترین سطح روز ۴ نوامبر) به ۴۴۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) قرار دارد و همانطور که به وضوح مشخص است این سطح مقاومت توسط خط روند نزولی رشم شده از سطح ۵۲۲۰ مورد مقاومت جدی قرار گرفته است.

حرکت کاهشی قیمت مس از سطح ۴۷۴۱ (بالاترین سطح روز ۲۶ نوامبر) در قالب موج v یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۳۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۳ اکتبر) شکل گرفته است و در این موج قادر است تا سطح ۴۴۴۳٫۵۰ کاهش یابد.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکسته شدن کامل سطح مقاومت ۴۶۲۷ باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۴۷۴۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز زیاد مورد توجه ما نیست.

در هر صورت از این به بعد می بایست در انتظار تایید شکسته شدن سطح ۴۵۵۶ که در خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد باشیم تا در این صورت بتوان گفت حرکت اصلاحی قیمت مس تغییر کرده و روند کاهشی با اهداف ۴۴۹۷ و ۴۴۴۳ دلار/تن آغاز شده است که این اهداف را در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۴۸۵ دلار/تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۱۸ افزایش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تشکیل شده است و در این موج قادر است تا سطح ۱۵۱۷ افزایش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) به ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) دیده می شود.

در چارت پایین نزدیک ترین سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی سطح ۱۴۸۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود. در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۴۶۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۱۴۴۸ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) خواهد شد.

این تحولات، حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی را که از سطح ۱۴۳۲ شروع شده است خنثی کرده و هرگونه بازگشت قیمت به پایین سطح حمایت ۱۴۶۵ می تواند فرصتهایی برای ورود به پوزیشن های فروش مجدد با هدفهای ۱۴۴۸ و ۱۴۳۲ دلار/تن ایجاد کند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم