تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن چنانچه بتواند به زیر سطح ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح سال ۲۰۱۰) کاهش یابد برای روزها و هفته های بعد سیگنال فروش تا سطح ۱۰۱۵ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت ۱۰۴۸ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) می باشد.

سطح حمایت ۱۰۴۸ قبلا باعث اصلاح قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۱۰۷۶ شده بود و پس از آن دوباره در مسیر نزولی قرار گرفته است و نشاندهنده استمرار موج نزولی C به سوی سطح ۱۰۱۵ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی دیده می شود.

با توجه به اینکه شب گذشته پس از سخنرانی یلن و اشاره به افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا سطح حمایت ۱۰۴۸ شکسته شده است در صورتیکه امروز نیز سطح حمایت ۱۰۴۵ شکسته شود باید منتظر ریزش بیشتر قیمت باشیم.

تردیدی نیست که روند اصلی اونس طلا را هم اکنون فروشندگان در دست دارند و براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطح بعدی فیبوناچی حرکت خواهد کرد که سطح بعدی حمایت بر روی سطح ۱۰۱۵ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته است. اگر سطح ۱۰۱۵ هم شکسته شود منجر به ریزش شدید قیمت اونس طلا به سوی سطح ۹۶۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود که در چارت پایین به وضوح مشخص شده اند

از این رو براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است این موج نزولی از توانایی زیادی برای ریزش به سوی سطح ۹۶۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است که می تواند در میان مدت در این موج نزولی به ترتیب به سوی سطوح ۱۰۱۵ و ۹۶۱ کاهش یابد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

با توجه به تقویت ایندکس دلار آمریکا و فروش طلا توسط صندوق جهانی اسپایدر اکنون سفارشات فروش را پایین سطح ۱۰۴۵ قرار می دهیم و بار دیگر تمرکز را در میان مدت به سقوط قیمت تا سطوح ۱۰۱۵ و ۹۶۱ معطوف خواهیم کرد.

بنابراین از منظر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال چشم انداز حرکت اونس طلا همچنان نزولی است و انتظار می رود با عبور قیمت از سطوح ۱۰۴۸ و ۱۰۴۵ هدف بعدی سطوح ۱۰۱۵ و ۹۶۱ باشد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا