تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح حمایت ۳۹٫۸۳ دلار/بشکه روبرو شود و اگر قیمت موفق به شکست این سطح شود باعث ریزش بیشتر به سوی سطح ۳۸٫۹۹ (پایین ترین سطح روز ۲۰ نوامبر) می شود که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

قیمت نفت در طی ۲۴ ساعته گذشته عمدتا به خاطر افزایش موجودی ذخایر نفت آمریکا با کاهش قیمت مواجه شده است و برای امروز با توجه به کاهش شاخص های سهام بین الملل در واکنش به سخنان دیشب ریس بانک مرکزی آمریکا تا زمانیکه حرکت نزولی پایین سطح مقاومت ۴۰٫۷۳ تثبیت شده و ادامه دارد، همچنان استراتژی نزولی را مد نظر قرار می دهیم.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که سطح حمایت قیمت بر روی ۳۹٫۸۳ دیده می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۳۸٫۹۹ (پایین ترین سطح روز ۲۰ اکتبر) تشکیل شده است که به عنوان آخرین سد و حمایت در برابر ریزش قیمت به سوی سطح ۳۸٫۹۹ عمل کرده است.

در نمودار زیر حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۳۸٫۹۹ شروع شده نیز در پشت سطح مقاومت ۴۳٫۵۵ تکمیل شده است و مجدد در روندی نزولی قرار گرفته است و این موضوع نشان دهنده از سرگیری روند نزولی قیمت از سطح ۵۰٫۹۲ می باشد که ممکن است قیمت نفت را در موج e به زیر سطح ۳۸٫۹۹ پایین بکشاند.

لازم به ذکر است که امروز سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۴۰٫۷۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) وجود دارد و اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث برگشت به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۱٫۸۱ (خط فیبوناچی ۴۰٫۷۳) می شود.

از این رو، می توان پیش بینی کرد در صورت شکسته شدن سطح ۳۹٫۸۳ حرکت نزولی قیمت نفت نیز به سوی سطح ۳۸٫۹۹ دلار/بشکه استمرار خواهد داشت که این هدف را در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت شکست سطح ۴۲٫۱۵ دلار/بشکه به سوی سطح ۴۱٫۴۷ کاهش یابد و این در حالی است که اگر کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۴۳٫۲۷ تثبیت شود باعث برگشت قیمت به سطح ۴۴٫۳۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۱ (بالاترین سطح روز ۳ نوامبر) و براساس حرکت نزولی ۵۴٫۰۵ (بالاترین سطح روز ۹ اکتبر) به ۴۶٫۴۱ (پایین ترین سطح روز ۲۷ اکتبر) تشکیل شده است.

اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث ریزش بیشتر قیمت نفت برنت به سطح ۴۱٫۴۷ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی وجود دارد می شود. دیروز قیمت نفت برنت پس از اعلام افزایش در موجودی ذخایر نفت آمریکا به سطح ۴۲٫۲۳ (پایین ترین سطح روز ۲ دسامبر) رسید که پایین تر از سطح ۴۳٫۱۵ (پایین ترین سطح روز ۱۶ نوامبر) می باشد.

این موضوع نشان می دهد حرکت نزولی قیمت نفت برنت از سطح ۵۴٫۰۵ امتداد بیشتری خواهد یافت و به نظر می رسد هدف افزایشی ۵۴٫۰۵ در سه ماهه آینده خنثی شده است و با حرکت نزولی شارپی روز گذشته دیگر این هدف مورد توجه بازار نیست.

در نمودار زیر خط روند نزولی رسم شده از نقاط کف سطوح ۴۶٫۴۱ و ۴۳٫۱۵ هدف نزولی قیمت نفت برنت در موج نزولی e را سطح ۴۰٫۳۵ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) نشانه گرفته است که این سطح محل برخورد قیمت به این خط روند نزولی است که در چارت پایین به وضوح مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت