تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۴۴۴۳٫۵۰ دلار/تن یعنی پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۴۵۵۶ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج کاهشی ۵۲۲۰ (بالاترین سطح روز ۴ نوامبر) به ۴۴۴۳٫۵۰ تشکیل شده بود که هم اکنون با قدرت شکسته شده است و هم اکنون را برای ریزش قیمت به سوی سطح ۴۴۴۳٫۵۰ فراهم شده است.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که حرکت کاهشی قیمت مس از سطح ۴۷۴۱ (بالاترین سطح روز ۲۶ نوامبر و خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) در قالب موج v شکل گرفته است که پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۳۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۳ اکتبر) است و این موج از توانایی زیادی برای ریزش به سوی سطح ۴۴۴۳٫۵۰ برخوردار است.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۴۵۸۸ می باشد که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۵۲۲۰ (بالاترین سطح روز ۴ نوامبر) است. بنابراین پایان انرژی افزایش قیمت به معنای بیشتر شدن تعداد فروشندگان خواهد بود و این عرضه بیش از قبل به احتمال زیاد قیمت مس را در مسیر رسیدن به هدف نزولی قیمت ۴۴۴۳٫۵۰ دلار/تن خواهد نمود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۴۸۵ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۵۱۷ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) به ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تشکیل شده اند.

در نمودار زیر کاملا به وضوح دیده می شود که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲٫۵۰ می باشد و در این موج از قدرت زیادی برای رسیدن به سطح ۱۵۱۷ برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی است.

در حرکت نزولی نیز سطح حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی سطح ۱۴۶۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۱۴۴۸ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود که در نمودار زیر مشخص است.

بنابراین در نمودار زیر با در نظر داشتن نشانه ‌های ذکر شده فعلا محدوده قیمت بالای سطح ۱۴۸۵ برای ورود به خرید با حد تارگت ۱۵۱۷ منطقی به نظر می رسد ولی قبل از اقدام به ورود و خرید می بایست شرایط بازار و نحوه خرید واکنش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت ۱۴۸۵ دلار/تن نیز مورد بررسی قرار گیرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم