تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت بتواند از سطح مقاومت ۴۱٫۸۱ دلار/بشکه عبور کند مقداری کوتاه باعث اصلاح قیمت به بالای ۴۲ شود و مجدد تحت فشارهای نزولی قرار گیرد که در نمودار زیر مشخص است و برای امروز باید توجه داشت اگر قیمت نفت به زیر سطح حمایت ۴۰٫۷۳ برسد سریعا سیگنال فروش تا سطوح ۳۹٫۸۳ و ۳۸٫۹۹ صادر خواهد کرد.

براساس آنچه که در چارت پایین مشاهده می کنید روز گذشته قیمت نفت در اولین تلاش خود نتوانست از سطح مقاومت ۴۱٫۸۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) عبور کند و به خاطر همین هنوز پشت این سطح مقاومت در نوسان است. از این رو در حرکت نزولی نیز اگر امروز سطح حمایت ۴۰٫۷۳ شکسته شود دوباره به سوی سطح حمایت بعدی ۳۹٫۸۳ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) برمی گردد.

با توجه به اینکه امروز کشورهای صادر کننده نفت اوپک در وین تشکیل جلسه خواهند داد، با نزدیک شدن به این جلسه زمزمه ها در رابطه با آن آغاز شده است و بی تردید این زمزمه ها تاثیر خود را بر بازار خواهد گذاشت. کلید اصلی توجهات تصمیم اوپک در مورد سطح تولیدات است. اگر میزان سقف تولیدات نفت اوپک از رقم فعلی ۳۰ میلیون بشکه در روز افزایش یابد این مساله باعث ریزش بیشتر قیمت نفت می شود.

بیشتر مواقع نظر معامله‌ گران با تجربه در چنین بازارهایی این است که نباید در چنین شرایطی به معامله پرداخت و دلیل واضح این امر نیز ریسک بیش از حد این بازار است و با شکسته شدن سطح حمایت ۴۰٫۷۳ باید منتظر کاهش قیمت تا سطح ۳۹٫۸۳ باشیم.

از این رو برای امروز اگر در واکنش به خبر اوپک قیمت نفت بتواند از سطح حمایت ۴۰٫۷۳ با قدرت عبور کند زمینه را برای کاهش به سوی سطح ۳۹٫۸۳ و پس از آن سطح ۳۸٫۹۹ فراهم می آورد. از این رو پیش بینی می شود تا امروز که این خبر اوپک منتشر می شود بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام تصمیم اوپک و شکسته شدن سطح ۴۰٫۷۳ و ریزش به سوی سطوح ۳۹٫۸۳ و ۳۸٫۹۹ دلار/بشکه باقی بماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورتیکه امروز به زیر سطح ۴۳٫۷۳ دلار/بشکه برسد سیگنال فروش تا سطوح ۴۳٫۴۲ و ۴۲٫۹۳ صادر کند که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی ، ۳۸٫۲ درصدی و پایین ترین سطح روز گذشته قرار گرفته اند.

در حال حاضر قیمت نفت برنت بین سطوح ۴۳٫۷۳ و ۴۴٫۲۲ (خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی) در نوسان است و قویا پیش بینی می شود اگر بتواند به زیر سطح ۴۳٫۷۳ برسد باعث ریزش شدید قیمت نفت برنت شود که توجه بیشتر بازار بر این حرکت متمرکز خواهد بود.

پیش بینی می شود اگر امروز اوپک تصمیم به افزایش سقف تولیدات نفت خود بگیرد با اتخاذ این تصمیم حرکت نزولی نفت برنت امتداد بیشتری یابد. این همان سایه هراسی است که بر نفت برنت سنگینی می کند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی نفت برنت و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار نفت برنت دریای شمال سطح حمایت ۴۳٫۷۳ سرنوشت قیمت را تعیین خواهد کرد و همانطور که اشاره شده است در صورت شکسته شدن این خط، حرکت نزولی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت و فروشندگان نفت برنت از این شرایط به نفع خود تا سطوح ۴۳٫۴۲ و ۴۲٫۹۳ دلار/بشکه بهره خواهند گرفت که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت