تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن هدف نزولی سطح ۴۴۴۳٫۵۰ دلار/تن که دیروز بدان اشاره کردیم فعلا نقض شده است زیرا قیمت هنوز نتوانسته سطح حمایت ۴۴۹۷ را بشکند و به خاطر همین هدف نزولی ۴۴۴۳٫۵۰ موقتا مورد توجه نیست مگر اینکه سطح حمایت ۴۴۹۷ با قدرت شکسته شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی از موج کاهشی ۵۲۲۰ (بالاترین سطح روز ۴ نوامبر) به ۴۴۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) قرار دارد و عدم توانایی و قدرت قیمت مس در شکست این سطح باعث برگشت قیمت مس و حتی نفوذ کوتاه قیمت به بالای خط روند نزولی رشم شده از سطح ۵۲۲۰ شده است.

برای امروز چنانچه قیمت موفق به افزایش اندک تا سطح ۴۵۸۷ شود تاییدی در جهت شکسته شدن کامل خط روند نزولی رسم شده است که به معنای استمرار موج افزایشی از سطح ۴۴۴۳٫۵۰ به سوی سطح ۴۷۴۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود.

در چارت پایین با توجه به اینکه قیمت مس هنوز در اطراف خط روند نزولی رسم شده در نوسان است احتمال شکست کامل این خط روند وجود دارد. در حرکت نزولی همانطور که عرض کردم تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۴۹۷ می بایست منتظر فرود قیمت مس به سطح ۴۴۴۳٫۵۰ دلار/تن باشیم که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۱۴۸۵ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح مقاومت بعدی ۱۵۱۷ افزایش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح مقاومت هر کدامیک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) به ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) قرار دارند. بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی در موج c دیده می شود که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲٫۵۰ می باشد و در این موج ممکن است تا سطح ۱۵۱۷ افزایش یابد.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت قیمت بر روی سطح ۱۴۶۵ یعنی جایی که خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی است قرار دارد و تنها به شرط شکسته شدن این سطح باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۱۴۴۸ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود.

برای قیمت جهانی آلیومینیم آلیاژی طی ۲۴ ساعته گذشته یکبار با سطح ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی برخورد نموده است و در حال حاضر نیز برای بار دوم در نزدیکی های این سطح فیبوناچی قرار گرفته است و چنانچه با قدرت موفق به شکست این سطح شود سیگنال خرید به سوی سطح مقاومت ۱۵۱۷ دلار/تن صادر خواهد کرد که در چارت پایین مشخص است.

نمودار تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم