تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت بتواند از سطح ۱۰۸۸ (بالاترین سطح روز ۴ دسامبر) عبور کند با توجه به اینکه بالای سطح مقاومت ۱۰۷۶ تثبیت شده است می تواند تا سطح ۱۱۰۳ افزایش یابد.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده بود که روز جمعه با قدرت شکسته شد و در واقع این موج جزو سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳۰۶ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) محسوب می شود.

در نمودار زیر مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۱۰۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و اگر در هفته جاری این سطح هم شکسته شود سیگنال خرید به سوی سطح ۱۱۳۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد.

به باور ما از منظر تحلیل تکنیکال این موج اصلاحی که از سطح ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح روز ۳ دسامبر) شروع شده است هنوز تکمیل نشده است و صرفا به عنوان یک موج اصلاحی موقت در نظر گرفته می شود. این در حالی است که در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۰۷۶ سبب ریزش قیمت به سوی سطح ۱۰۴۸ می شود.

در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است. اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم. برای این هفته سطوح ۱۰۷۶ و ۱۰۷۵ اکنون نقش حمایت بسیار قوی را برای اونس طلا بازی می کنند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند صعودی به سوی سطح ۱۱۰۳ از طریق عبور از سطح ۱۰۸۸ باشیم، در این صورت اولین هدف نرخ ۱۱۰۳ خواهد بود.

به همین دلیل برای هفته جاری در صورتیکه خریداران اونس طلا به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۰۸۸ تثبیت شود (یک کندل دو ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل اونس طلا تا نرخ ۱۱۰۳ حرکت خواهد کرد.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز بسته شدن موقعیت های فروش قبلی اونس طلا (short covering) توسط معامله گران و اطمینان آنها از افزایش نرخ بهره بانک فدرال و این موضوع که این خبر برای هفته آینده در بازار لحاظ شده است و دیگر خبر جدیدی برای بازار نیست نیز از روز جمعه پس از اعلام مثبت اشتغال آمریکا باعث تقویت اونس طلا به بالاترین سطح ۳ هفته اخیر شده است.

از این رو برای امروز در قیمت اونس طلا سطح مقاومت ۱۰۸۸ سرنوشت اونس طلا را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت افزایشی با شدت بیشتری تا سطح مقاومت بعدی ۱۱۰۳ ادامه خواهد یافت که این هدف را در نمودار پایین مشاهده می فرمایید مگر آنکه دوباره قیمت اونس طلا به پایین سطح ۱۰۷۶ ریزش کند که آن وقت می بایست در سناریوی افزایشی به سطح ۱۱۰۳ تجدید نظر کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا