تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۳۹٫۲۳ دلار/بشکه را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۳۸٫۳۸ ریزش کند که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی احتمالی از سطح ۴۳٫۴۶ (بالاترین سطح روز ۲۴ نوامبر) تشکیل شده است.

این موج نزولی از توانایی و قدرت کاهشی خوبی برای ریزش قیمت نفت به سطح ۳۸٫۳۸ برخوردار است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. با این تفاسیر با توجه به حرکت نزولی قوی هفته گذشته انتظار می رود فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر قیمت نفت تحمیل شود.

برای امروز سطح مقاومت قیمت نفت بر روی ۴۰٫۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۴۰٫۶۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد و اگر از بالا سطح مقاومت ۴۰٫۱۹ با قدرت شکسته شود باعث اصلاح و برگشت به سوی سطح ۴۰٫۶۲ می شود که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

ادامه نگرانی های بازار از مازاد عرضه نفت در بازار همان سایه هراسی است که بر قیمت نفت سنگینی می کند و پیش بینی می شود، با ادامه این نگرانی فعالان بازار نفت حرکت نزولی قیمت نفت به ترتیب به سوی سطوح ۳۹٫۲۳ و ۳۸٫۳۸ دلار/بشکه امتداد بیشتری یابد که در چارت پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۲٫۳۰ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۴۱٫۷۱ ریزش کند.

همانطور که در چارت تایم فریم ۱ ساعته پایین مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی احتمالی از سطح ۴۶٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۵ نوامبر) تشکیل شده است.

به باور ما این موج نزولی از قدرت و توانایی نزولی خوبی تا سطح ۴۰٫۷۵ برخوردار است و از منظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی هدف نزولی ۴۲٫۳۰ به محض ریزش قیمت نفت برنت به سطح ۴۲٫۵۵ تحقق خواهد یافت و در چنین شرایطی می توان گفت سطح ۴۲٫۷۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) با قدرت شکسته شده است.

لازم به ذکر است سطح مقاومت قیمت نیز بر روی سطح ۴۳٫۲۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و از بالا چنانچه شکسته شود باعث افزایش به سوی سطح ۴۳٫۸۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود که این سناریو فعلا مورد توجه ما نمی باشد.

بنابراین اندیکاتورهای مربوط به تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت فعلا تحولات قیمت را در حال سیگنال فروش نشان میدهد و نباید این نشانه از نظر ما دور بماند و برای امروز تثبیت قیمت پایین سطح مقاومت ۴۳٫۲۷ می تواند تائیدی بر سیگنال کاهشی قیمت نفت برنت به ترتیب تا سطوح ۴۱٫۷۱ و ۴۰٫۷۵ دلار/بشکه باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت