تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی منطقه ۴۶۹۷ و ۴۷۳۸ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج c تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سومین موج از حرکت اصلاحی از سطح ۴۴۴۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) می باشد و این موج اصلاحی استمرار داشته است و به باور ما در این موج از توانایی و قدرت زیادی برای رسیدن به سطح ۴۸۰۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

با این حال برای امروز هدف واقع بینانه ما دسترسی به سطح ۴۶۹۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) یا ۴۷۳۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) است. در چنین شرایطی انتظار میرود قیمت پس از شکسته شدن سطح مقاومت ۴۷۳۸ به ترتیب به نقاط بالاتری در سطح ۴۸۰۸ دست پیدا کند که در چارت پایین مشخص است.

در چارت پایین مشخص است که قیمت مس با سطح مقاومت ۴۶۵۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) مواجه است و قیمت مس در اولین تلاش خود نتوانسته است عبور کند و انتظار داریم که در دومین تلاش خود موفق به شکست این سطح مقاومت شود.

در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی سطح ۴۶۲۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وجود دارد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث ریزش قیمت مس به سطح ۴۵۸۱ دلار/تن (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۵۱۷ دلار/تن افزایش یابد و اگر این سطح شکسته شود باعث افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۵۴۴ شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از کاهشی ۱۶۵۵٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ سپتامبر) به ۱۴۳۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۳ نوامبر) تشکیل شده است.

چنین به نظر می رسد که قیمت آلومینیم آلیاژی در اولین تلاش خود موفق به شکست سطح مقاومت ۱۵۱۷ نشده است و ممکن است برای تجمیع انرژی مقداری به سوی سطح ۱۴۸۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) اصلاح کند یا اینکه حداقل برای مدت کوتاهی پایین سطح مقاومت ۱۵۱۷ در نوسان باشد.

برای امروز اگر قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۵۲۴ افزایش یابد تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۱۷ می باشد که می تواند هدف افزایشی ۱۵۴۴ را نمایان سازد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نکته قابل توجه اینکه به احتمال زیاد صعود احتمالی قیمت آلومینیم آلیاژی به صورت امواج پی ‌در پی خواهد بود و امکان افزایش پر قدرت قیمت به سوی سطح ۱۵۴۴ تا زمانیکه قیمت با قدرت بالای سطح مقاومت ۱۵۱۷ دلار/تن تثبیت نشده است فعلا محتمل نیست مگر آنکه از بالا این سطح با قدرت شکسته شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم