تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن در هفته جاری به سوی سطوح ۹۹٫۳۲۷ و ۹۹٫۷۹۹ افزایش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج نزولی عمیق از سطح ۱۰۰٫۵۱ (بالاترین سطح روز ۲۱ دسامبر) تایید کرده است.

به باور ما این موج برگشتی صرفا به عنوان یک موج اصلاحی در جهت برخورد قیمت به خط روند بالایی الگوی گوه (wedge) است که جزو الگوهای ادامه دهنده تلقی می شود. بررسی نموداری قیمت ایندکس دلار آمریکا و همچنین جایگاه فعلی اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال اشاره به قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۹۷٫۸۰ دارد.

به باور ما در هفته جاری قیمت شروع به افزایش به سوی سطوح ۹۹٫۳۲ و ۹۹٫۷۹ خواهد نمود و با در نظر گرفتن احتمال بروز این اتفاق در قیمت شاخص دلار آمریکا و امکان افزایش، قیمت به ترتیب به سمت نقاط بالاتر ۹۹٫۳۲ و ۹۹٫۷۹ حرکت خواهد نمود.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت ایندکس دلار آمریکا در اطراف سطح حمایت ۹۷٫۸۰۱ تثبیت شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی ۳ قرار گرفته است که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۹۲٫۶۲ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اوت) است.

این تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۹۷٫۸۰ خود به معنای تکمیل شدن موج برگشتی از سطح ۱۰۰٫۳۹ می باشد که می تواند باعث از سرگیری روند افزایشی قیمت ایندکس دلار آمریکا به ترتیب به سوی سطوح ۹۹٫۳۲ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) و ۹۹٫۷۹ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) شود.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۹۷٫۸۰ باعث ریزش قیمت به سوی سطح ۹۶٫۸۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا احتمال فرود بیشتر قیمت تا نرخ ۱٫۰۸۰۰ بیشتر خواهد بود و برای امروز اکثر سفارشات فروش یورو به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱٫۰۹۰۰ ، ۱٫۰۹۱۰ و ۱٫۰۹۴۰ ، ۱٫۰۹۵۰ و در ادامه سطوح ۱٫۰۹۸۰ و ۱٫۱۰۰۰ قرار دارند. در حرکت نزولی سطوح حمایت یورو به ترتیب بر روی ۱٫۰۷۴۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته گذشته) و ۱٫۰۷۰۲ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) و ۱٫۰۶۶۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) دیده می شوند.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز تا زمانیکه قیمت در بالای سطوح ۱۲۳٫۰۰ ، ۱۲۲٫۸۵ ، ۱۲۲٫۸۰ ، ۱۲۲٫۶۰ و ۱۲۲٫۵۰ قرار دارد، روند کلی صعودی است و سطح مقاومت کوتاه مدت بر روی نرخ ۱۲۳٫۵۰ تشکیل شده است و اگر این سطح هم با قدرت شکسته شود باعث افزایش به ترتیب به سوی سطوح ۱۲۳٫۶۵ ، ۱۲۳٫۷۰ و ۱۲۴٫۰۰ خواهد شد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱۳۳٫۲۵ و ۱۳۳٫۰۰ سفارشات فروش به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱۳۴٫۵۰ ، ۱۳۴٫۶۵ ، ۱۳۴٫۷۰ و ۱۳۵٫۰۰ قرار دارند. لازم به ذکر است که در تقویم اقتصادی امروز خبر قابل توجهی دیده نمی شود و در حال حاضر همانطور که در چارت پایین مشخص است شاخص دلار آمریکا فرصتی برای صعود مجدد بدست آورده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا